Feesteten

Dit weekeinde zijn we weg geweest met de familie. Fijn met zijn allen in een huisje. 

Ik kan melden dat het erg gezellig was. Het huisje was luxer dan verwacht (met sauna, zonnebank en bubbelbad!) en we hebben ons vermaakt. 

Vanwege de drukke agenda van zowel ouders als broer en een andere broer die fysiek even uitgeschakeld was zou ik de boodschappen voor de warme maaltijden doen. Dat heeft bij mij even een (kort) dilemma opgelevert, omdat de familie deels niet bio eet. Uiteindelijk heb ik dat opgelost door wel grotendeels voor bio te gaan, maar zelf de gourmetpakketten samen te stellen, om zo qua prijs op hetzelfde uit te komen als bij gourmetpakketten van gangbaar vlees.

Het was even wat werk, maar alles is goed gelukt en we hebben met plezier gekookt en gegeten. Hieronder een foto van de gourmetpakketten. Met name de hamburgertjes en de slavinken waren erg geslaagd. Die ga ik nog eens maken om op voorraad in de vriezer te hebben. 

Zelfgemaakte gourmet schotels

Al met al vond ik persoonlijk de totale kosten meevallen: 77,77 euro voor 2 warme maaltijden voor 11 personen (waarvan 4 kinderen) en waarvan dus 1 dag (grotendeels biologisch) gourmet. De maaltijden bestonden uit 2 respectievelijk 3 gangen. 

Overigens had ik meer kosten gemaakt, maar heb ik de dingen die we weer mee terug namen (overschot aan vlees / groenten) verrekend. 

Menu
Dag 1: Pasta met verse tomatensaus, gehakt, geraspte kaas en verse basilicum, Griekse salade. Toetje: yoghurt met geroosterde amandelen, banaan en honing. 
Dag 2: Vooraf: pompoensoep met zure room. Hoofdgerecht: gourmet met zelfgemaakte salades. Toe: vers fruit met slagroom en geraspte chocolade. 

Even nieuwsgierig: wat zijn jullie gemiddeld kwijt voor een feestelijk etentje met een grote(re) groep?

Reacties

  1. Ik moet wel een beetje glimlachen. Wij zijn met z´n elven en ik moet dus elke dag die hoeveelheid klaarmaken. Als ik 35 euro per dag voor de warme maaltijd moest kwijt zijn, moest ik wel 1000 euro reserveren per maand voor alleen warm eten :-). Ik kook redelijk uitgebreid, meestal niet bio (dat scheelt natuurlijk wel!) en ben zelden meer dan 10 euro per maaltijd voor 11 personen kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was trouwens wel benieuwd of je leuke feestrecepten wilt delen voor jouw budget.

      :-) Leuk als we volgend jaar weer weg gaan met de familie.

      Verwijderen
  2. :-) Dat snap ik!
    Het eten had ook nog wel een fors stuk goedkoper kunnen zijn hoor, maar dan niet bio, zonder gourmet en minder luxe.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat heb je creatief opgelost! Ik heb eigenlijk geen ervaring met zulke grote etentjes w.b. kosten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gedaan hoor! En zeker voor zulke luxe maaltijden.

    Ik zal er eens op letten wat ik besteed bij luxe eet feestjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kook zo af-en-toe voor een gezelschap van 10 personen (waaronder 2 kinderen), altijd biologisch en altijd 2 hoofdgerechten (ivm de geen-vlees-eters) en geef dan gemiddeld voor een 3 gangen etentje tussen de 40 en 50 euro uit. Dus je hebt het prima gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker hoor! Je mag trots zijn op jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts