Bijstorten in hypotheek update

Ruim 4 weken geleden had ik naar mijn hypotheekverstrekker gebeld met vragen rondom of wij geld bij konden storten in onze spaarhypotheek en hoe dit dan precies werkte. 

Het meisje aan de telefoon kon mijn vragen niet beantwoorden, maar als ik een mailtje stuurde, dan kreeg ik binnen 3 weken antwoord. 

Zo gezegd, zo gedaan: mailtje verstuurd en direct een mailtje terug gekregen dat mijn vraag was aangekomen en dat ze daar binnen 3 weken inhoudelijk op zouden reageren. 

Prima dus!

Alleen had ik 4 weken na mijn mailtje nog steeds geen antwoord op mijn vraag. 
Daarom klom ik wederom in de telefoon. 

Een ander meisje vertelde me dat het erg druk was geweest en dat ze daarom achterliepen. "kan wel wezen" zei ik streng, "maar dan moeten jullie niet zeggen dat je binnen 3 weken antwoord geeft."

Het meisje zou er achter aan gaan. En dat heeft ze gedaan. 

Krap een half uurtje later vond ik een mailtje in mijn inbox dat ze mijn vragen niet konden beanwoorden en dat ik bij een ander bedrijf moest zijn (bij de tussenpersoon in plaats van bij de hypotheekverstrekker). Naam en telefoonnummer waren bijgevoegd.

Mijn broek zakt daar echt van af! Al bij het eerste telefoongesprek moesten ze naam en relatienummers weten en al bij het eerste telefoongesprek heb ik heel duidelijk aangegeven waar ik voor belde. Om me dan 4 weken te laten wachten, nog eens te laten bellen om me dan vervolgens een mailtje te sturen om me door te verwijzen vind ik echt een goed voorbeeld van klantonvriendelijkheid. 

Ik heb dan ook een mailtje terug gestuurd om ze dat in nette bewoordingen te vertellen. 

Met als reactie... dat ik binnen 3 weken een inhoudelijk antwoord krijg op mijn mailtje..


Ik ben benieuwd!


Ondertussen neem ik komende week dan maar contact op met de tussenpersoon. 
Ben benieuwd of dit een kastje-muur verhaal wordt of dat zij mij wel verder kunnen helpen.  
 

Reacties

  1. Hoe dùrf je hun klantvriendelijkheid toch in twijfel te trekken? ;)
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jezus, daar zakt toch je broek vanaf! Welke verzekering is dat (als ik vragen mag?)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms denk ik dat ze gewoon niet willen dat je extra aflost....
    (en dat is waarschijnlijk ook zo) ;-)

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vreemd dat de hypotheekverstrekker hun eigen voorwaarden niet weet betreffende extra bijstorten. Wat staat er in de voorwaarden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die moet ik inderdaad nog eens goed lezen. Ik kwam er in eerste instantie niet uit, dus dacht ik snel en slim te zijn door ze te bellen..

      Verwijderen
  5. Soms krijg je toch de neiging om instanties maar met naam en toenaam om internet te vermelden. Hoe moet je ze anders zo ver krijgen dat ze zich weer op hun klanten gaan richten? Triest toch eigenlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tsjongejongejonge! Wat een slechte service inderdaad. Laat ze dan meteen zeggen dat ze het niet weten. Dit werkt ook weinig stimuleren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat erg zeg, hoeveel moeite moet je wel niet doen om een schuld af te betalen! Bizar. Hopelijk kom je er snel achter en kun je ook gaan aflossen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb vorige week een mailtje gestuurd naar H.ypotrust met een aantal vragen betreffende aflossen van het aflossingsvrije deel van onze hypotheek. Afgelopen zaterrdag al kwam er met de post een brief met daarin zeer uitgebreid en duidelijk alle antwoorden. Het kan dus wel...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts