Matrasbeschermers, kwasten en prijsvergelijkingen

Ik wist al dat de Action kwasten had voor zeer schappelijke prijzen (onder de euro per stuk), maar onlangs kwam ik er achter dat ze ook matrasbeschermers hadden voor een derde van de gangbare prijs.

Het blijft ongelofelijk die prijsverschillen! Of je nu 6,79 of 20-25 euro per matrasbeschermer betaald. Dat is toch wel een behoorlijk verschil! Het meisje in de winkel vertelde me dat de waterdichte matrasbeschermers uit het assortiment worden genomen en dat ik er dus net op tijd bij was. 

Voor een tas vol kwasten en rollers (11 rollers en 12 kwasten in verschillende maten) betaalde ik twaalf euro nog wat.

Wel vraag ik me af hoe ze dat toch doen met die ontzettend lage prijzen. 

Iemand enig idee?

Reacties

  1. Waarschijnlijk (ik weet wel zeker) worden er hele grote aantallen van ingekocht, met weinig marge. Dan hoopt men dat de klanten er veel kopen (12 bijv.:)). Maar verwacht geen top kwaliteit. Zelf vind ik goedkope kwasten een drama, deze haren erg en de verf strijk je niet fijn weg. Ik koop ook zelden nieuwe kwatsen want ik kan de mijne heel goed reinigen.
    Succes met het schilderen, krijgen jullie alles op tijd af?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het reinigen van kwasten zonder via de gootsteen oid het milieu extra te belasten erg lastig.

      Daarom gooi ik sinds een tijdje kwasten weg als ik klaar ben met een schilderklus (dus ook de dure!). En dan kan ik dus beter goedkopere kwasten kopen.

      Hoe doe jij dat met het schoonmaken van kwasten?

      Verwijderen
    2. Ik moest idd wel de haren in de gaten houden (maar dat is bij duurdere kwasten in wat mindere mate ook) en de verf zit er echt mooi op.

      Verwijderen
    3. Ik vang de terpetine die ik gebruik voor het reinigen van de kwasten op in een glazen potje en daarvan gebruik ik ook wel weer eens wat om de verf te verdunnen. Het restandje wordt bewaard voor de mileustraat.

      Verwijderen
  2. 'k Denk dat bij aktion de wet van de grote getallen geldt.
    Suc6

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En de wet van chineese kinderarbeid. Verder zijn het vaak buitenlandse partijen, er zit op de levensmiddelen vaak een extra sticker om te voldoen aan de nl etiketteringswetgeving

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zijn niet alle spullen in de winkels buitenlandse partijen?

      Kijk dat vind ik dus het lastige he...

      Er staat nergens een sticker op dat het gegarandeerd zonder kinderarbeid is of dat de arbeidsomstandigheden goed zijn, of dat het in Nederland is geproduceerd.

      Bijna alles komt uit China. En betekent duurder dat er meer geld naar de arbeiders gaat? Ik weet dat nog zo net niet...

      Verwijderen
  4. Ik heb 1 matrasbeschermer van de action in huis: rotding! Hij is heel krakerig en zweterig. Vooral het kraken is funest voor een goede nachtrust. Misschien hebben ze ondertussen een ander soort, maar anders betaal ik liever meer dan het dubbele bij een andere winkel, maar wel lekker slapende kinderen.

    WG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor de tip!

      Ik ga er dan alvast 'ns even eentje testen.
      Bevalt ie niet, dan kunnen ze alle drie nog terug.

      Verwijderen
  5. O ja, de kwasten van de action heb ik standaard op voorraad liggen. Die met een draadje eromheen gerold: verft prima! En na gebruik zonder pardon de container in.

    WG

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik dnek dat de spullen uit dezelfde fabrieken komen als die van de bekende klusmarkten. In die zin zijn ze niet belastender voor mens en milieu. het maakt niet uit waar je ze koopt, maar bij Action zijn ze inderdaad voordeliger.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Verfborstels van Action heb ik nog niet gekocht maar wel de goedkope versie van de Gamma. Ik vind toch wel dat voor fijn schilderwerk, lakverf een borstel van een 'merk' beter is ommee te verven en een mooier resultaat geeft. De gamma borstels verliezen gedurende het verven ook regelmatig haartjes en dat is niet alleen enorm vervelend maar leidt ook tot lelijke verfresultaten Als ik ramen of deuren moet schilderen, lakken of beitsen gebruik ik 'merkborstels'. Moet ik het tuinhuis een nieuw laagje geven, dan gebruik ik meestal een oude borstel of een borstel van een goedkoop merk.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts