Italiaans budgetrecepten

Ik ben de laatste tijd weer heerlijk allemaal nieuwe recepten uit mijn kookboeken aan het maken. Door een overvloed aan tomaten wil dat nog wel eens resulteren in een pastarecept.

Het leuke van echte Italiaanse pastarecepten is dat er altijd minder saus is dan we in Nederland gewend zijn, maar dat de smaak van het geheel dan toch elke keer weer fantastisch is. 

Daarbij zijn een aantal Italiaanse gerechten echte budgetrecepten.


Mijn laatste, zeer goed geslaagde budgetrecept: spaghetti alla puttanesca oftewel spaghetti met tomaat, olijven, kappertjes en ansjovis. Kosten van de ingredienten voor twee personen: 3,00-3,50 euro. 


Wat is jullie beste (en lekkerste) budgetrecept?

Reacties

  1. Voor dat bedrag maak ik een grote pan pasta genoeg voor 5 personen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, ik niet! Als je alles biologisch inkoopt red ik het alleen voor mezelf amper voor 3,50! Ben erg benieuwd naar het recept voor 5 personen voor 5 euro ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat moet ik misschien wel erbij zeggen: de tomaten, pasta, pepertje en knoflook zijn biologisch. De rest niet.

      Meer / minder biologisch scheelt logischerwijs ook in de prijs.

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts