zaadjes van Aldi en Action

 De Action en de Aldi hadden deze week groentenzaad en bloemenzaad in de aanbieding. Bij de Action kostten de zaadjes 37 cent. Ik kocht een hele lading aan zaadjes: 


Twee zakjes met een lobelia en petunia mix. Dat zijn hangplantjes die ik mooi in m'n herbruikbare plantenzak of in m'n plantenbakken kan planten. Voor 74 cent + een halve zak potaarde een half jaar bloeiende planten naast m'n voordeur vind ik een goede deal. 

Dan kocht ik van de action nog Thijm, peterselie en basilicum om binnen te zaaien. Radijs en rucola vond ik leuk omdat het van die ontzettend makkelijke plantjes zijn. En ik kocht nog paprikazaadjes en kerstomaatzaadjes omdat dat dure groenten zijn. 

Bij de Aldi was het zaad een stuk duurder (1.39). Toch kocht ik ook hier wat van omdat ze bij de Action niet alle soorten zaad hadden die ik wilde. Het voordeel van deze zaadjes was wel dat een afdekbaar bakje en aarde er al bijzaten. Ik kocht er korianderzaad (want ik ben dol op verse koriander) en courgette en komkommerzaad. Courgette omdat dat zo'n ontzettend makkelijke en gul gevende groente is om zelf te kweken. Dat doet het altijd wel. En we zijn dol op courgette. 

De koriander is al gezaaid
courgette en komkommer 

Dat komkommerzaad is een beetje spannend. Dit wordt poging 5 met komkommerzaad. De totale oogst van de afgelopen 4 zaaipogingen waren twee kleine stekelige komkommertjes. Maar goed... poging 5 en nu denk ik dat ik hem binnen ga houden... Ik ben benieuwd. 

Het enige waar ik van baal is dat ik gemist had dat ze bij de Action ook cocopeat hadden voor 0,99 en een leuk klein zaaibakje. Al bedacht ik me later dat ik vast wel wat kan zaaien in al die plastic bakjes van de supermarkt. 

Volgende week zijn bij de Aldi de fruitstruiken in de aanbieding... Ik hou me maar even in denk ik... 

Zijn hier nog meer mensen die zelf groenten zaaien? 

Reacties

  1. Ik zit te denken om het te doen maar had er altijd te weinig geduld voor. Daardoor ging het midden. Nu zit ik te dubben, want ik heb reuma en wil ik dit met mijn handen erbij doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou gaan voor wat je ligt :-) Overigens heb ik ook geen groene vingers hoor... Het merendeel van de planten die ik zaai zijn makkelijk in de omgang.

      Verwijderen
  2. ja, ik koop zakjes bij d lidl. 19 cent voor de pluksla en kruiden.. Met het vorige pakje pluksla heb ik een paar jaar gedaan. ik vind het ideaal. Ik heb nu ook een pruimenboomje gekocht voor 3,99. De noten boompjes waren 2,99, heb ik niet gekocht. Ook gebruik ik groente van de groenteman. Ik kocht een keer 3 kleine aardperen. Nou, dat heb ik geweten, elk jaar heb ik kilo's. Appelboompjes en aardbeien heb ik ook in de tuin. Verder salie, laurier, rozemarijn, twee soorten munt, citroenmelisse, peterselie, maggiekruid, selderij lavendel.bieslook

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goede tip van die aardperen en de pluksla! Die sla mis ik nog, dus als het lukt wil ik daar ook nog om. 3,99 voor een pruimenboompje is geen geld. Die notenbomen zijn ook een goede deal, maar daar moet je de ruimte voor hebben.

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts