P-day, pizza en corona

 Blogjes die beginnen met een uitleg waarom je er zo lang niet was krijgen vaak niet lang vervolg, dus ik laat dat maar. Laten we zeggen dat we het heel erg zwaar hebben gehad tijdens het corona gedoe. Niet alleen financieel, maar vooral ook mentaal. 

De laatste tijd bedenk ik me echter steeds dingen die ik graag zou willen delen, dus hier ben ik misschien weer :-)

Vandaag hebben we P-day. P-day is bij ons altijd op vrijdag en betekent dat we patat, pizza of pannenkoeken eten. Vandaag wordt het pizza. Om het makkelijk te houden haalden we altijd kant en klaar diepvriespizza. De biologische van de Aldi waren favoriet. In mijn herinnering waren die dingen 2 euro zoveel. Een bedrag waarvan ik vond dat we dat eens in de 3 weken wel konden maken om 4 diepvriespizza's te kopen. Deze keer zag ik echter dat ze 3,79 waren. Ik rekende snel keer 4 en vond het een groot bedrag. 

Dus kocht ik 2 x zo'n kant en klaar deeg met tomatensmeersel en wat salami en mozarella. (Diepvries) spinazie, gewone kaas, ui en wat zalm hebben we nog. Ik keek nog even naar wat verse tomaat of paprika, maar die waren zo duur dat ik ze heb laten liggen. Voor krap 8 euro was ik klaar. De dingen die ik nog heb kosten natuurlijk ook wat, maar ik denk dat ik voor een totaalbedrag van 3 euro een heel eind kom. Dat maakt samen 11 euro in plaats van 15,16 euro.

Het worden zalm - spinazie - mozarella pizza's en uien - salami - kaas pizza's. En voor zoon een glutenvrije variant met half het ene en half het andere.  

Misschien maken we die pizza de volgende keer wel helemaal zelf, maar dan in een week dat ik weer fit ben. Ik testte 2 1/2 week geleden namelijk positief op corona en ben daar nog steeds niet van opgeknapt. Ik hoest een akelig hoestje wat me 's nachts wakker houd. En daar wordt een mens moe van (zolang ik dat niet al was van de corona). 

Gelukkig ben ik ver genoeg opgeknapt om een half zelfgemaakte pizza denk aan te kunnen.

Wat eten jullie als je makkelijk en enigszins feestelijk wilt eten? 


Reacties

  1. Blij dat je weer eens iets laat horen! En ik hoop dat het vanaf nu weer beter gaat, heb geregeld aan je gedacht

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te horen! Het gaat nu in ieder geval beter dan tijdens de verplichte sluitingen. En ik heb kennelijk weer ruimte om iets te vinden van dingen en ze op te schrijven.

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts