Too good to go: twee Lidl pakketten

Groenten too good to go pakket

 Vandaag haalde ik weer een Too good to go pakket van de Lidl. Het was weer een mooi pakket. We redden het er goed mee, al zijn we van één naar twee pakketten per week gegaan. Met één pakket is het echt te krap. Met twee pakketten zitten we echt ruim in het fruit, maar goed...hoe erg is het om als middag tussendoortje eens een fruitshake te nemen? Dat is vast goed voor de weerstand. Op deze manier hebben we voor 6 euro een goede hoeveelheid groenten en fruit voor het hele gezin. De groenten en fruit op de foto's zijn van één pakket. 

Fruit to good to go pakket

We zijn er erg blij mee. Alleen voor de kerstvakantie is het even puzzelen. In de kerstvakantie valt ons vaste ritje af en om nou 20 km te rijden voor goedkope groenten.... Dat schiet niet op. Of we zouden twee pakketten in één keer moeten kunnen halen (met een extra app op een andere telefoon) en er dan een familiebezoekje aan koppelen. Ik ben er nog niet uit.

De voorraad voor dit weekeinde is:

Groenten:

  • 1 krop sla (TGTG)
  • 2 bossen bosui (TGTG nu en vorige, we krijgen ze iedere keer)
  • 1 komkommer (TGTG)
  • 4 puntpaprika's en 3 stoplichtpaprika's (TGTG)
  • 2 zakken witlof (TGTG en voedselpakket)
  • 1 bleekselderij (TGTG)
  • 1 plantje verse basilicum (TGTG)
Fruit:
  • 4 bananen (TGTG)
  • 3 sinaasappels (TGTG)
  • 3 zielige mandarijnen (vorige TGTG - ze waren nat geworden en dan worden ze zacht)
  • 7 appels (5 van deze TGTG en 2 van de vorige)
  • 2 peren
  • 1 avocado
  • 2 kiwi's
  • 3 stoofpeertjes
  • 1 citroen en 1 limoen
Menu t/m maandag:

Vrijdag:
Middag tussendoortje: fruitshake met 1 kiwi, 2 peren, havermout, appelsap en wat kokosmelk.
Al het fruit wat erin zat moest echt snel op. 
Avondmaaltijd: P-Day met pizza dit keer. We aten deels diepvriespizza, deels zelfbelegde pizzabodems (die kregen we). Deze belegde ik met tomatenpuree, 2 gaargestoofde paprika's en knoflook, wat bosui en kaas. Ze waren erg lekker. 

Zaterdag:
Ochtend tussendoortje: Shake van 2 bananen, 1 appel, 1 sinaasappel, 3 zielige mandarijnen, bessensap, lijnzaad en havermout
Middag tussendoortje: Koekjes (voedselpakket) met thee
Avond maaltijd: Rijst met stoofvlees en salade (sla, komkommer, bosui, verse basilicum, 1 gestoofde paprika en wat bleekselderij). Toetje (voedselpakket)

zondag: 
Ochtend tussendoortje: Shake van 2 bananen, 1 appel, 2 sinaasappels, 1 kiwi, bessensap, lijnzaad en havermout
Middag tussendoortje: Tortilla chips  (voedselpakket) met zelfgemaakte tomaten dipsaus. 
Avond maaltijd: Pasta met saus uit de vriezer met witlofsalade (witlof, bosui, kaas, appel, rozijnen)

Maandag: 
Ochtend tussendoortje: Appel
Middag tussendoortje: crackers of noten met rozijnen
Avondeten: Rijst met...?  (hangt van TGTG pakket af) met nepvlees en witlofsalade met bosui, kaas, appel en rozijnen. 



Reacties

  1. Sinds een paar weken bestel ik die 1x per week, leuk dat uitpakken. Ben er best tevreden over en vindt creatief ermee koken leuk.
    Al 2x maiskolven gekregen end dat had ik nog nooit gegeten. Gestoofd in wat boter, de smaak vonden wel lekker, niet de manier van eten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het verrassingsaspect van de Too Good To Go pakketten vind ik ook erg leuk. Je krijgt soms dingen die je nooit at. Wij hadden kaki fruit. Nooit gegeten, maar erg lekker!
      Mais is hier een favoriet. Heerlijk met zout en boter en dan met aardappeltjes uit de oven.... mmmmm

      Verwijderen
  2. Je kunt met de app ook meerdere pakketten bestellen.
    als je klikt op reserveren staat er selecteer hoeveelheid, er staat standaard 1 met links een grijs minnetje en rechts een groen plusje, via de plus het aantal veranderen in 2 en reserveer nu aantikken, dan haal je 2 pakketten, dat doet mijn nichtje zeer regelmatig met een pakket van de bakker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip. Ik krijg dat met het pakket van de Lidl alleen niet voor elkaar. De plus en min staan er wel, maar deze zijn beiden grijs. Misschien ging er iets mis. Ik zal het nog eens proberen. Die pakketten van de Lidl gaan wel altijd bizar snel. Misschien dat het daar aan ligt.

      Verwijderen
  3. Jammer dat het rond de kerst niet lukt om een pakket op te halen. Het is mooi om te lezen hoe jullie er zo goed mee uitkomen.
    Zou fijn zijn als het lukt om twee pakketten in 1x te kunnen halen. Ik vind het op zich prettig dat die optie er niet is bij lidl maar gun het jullie van harte.
    Ik haal 1x per week een pakket van de Lidl. Ik haal dan het pakket op, bekijk het even wanneer ik het in de auto zet en pas dan de rest van mijn boodschappen er op aan.
    Ik haalde ook een keer een pakket in het weekend, dat was beduidend minder goed gevuld dan op mijn vaste doordeweekse dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah geen foutje van mijn kant dus. Het is gewoon niet mogelijk om twee pakketten te halen met 1 app. Het pakket van maandag is hier inderdaad ook vaak beter gevuld dan dat van vrijdag. Het leek ons niet netjes om twee pakketten te halen. Je weet nooit wie de andere mensen zijn die die pakketten halen he... Mogelijk zitten zij in eenzelfde positie als wij. Aan de andere kant kijk ik ook niet uit naar een karige kerst, dus mogelijk doen we het toch twee keer op deze manier.

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts