Schoolsluiting als enkelband

 


De scholen zijn nog niet dicht of er wordt al gesproken over een mogelijk eerdere opening. Nu wil ik heel graag dat dochter weer op school zit, maar deze gang van zaken vind ik niet fijn. 

Eerst alles pats boem dicht zonder kerstdiner. Dan blijkt dat de scholen schijnbaar vooral dicht moeten als enkelband voor de ouders. Om er vervolgens over te gaan discussiëren of de scholen niet toch weer eerder open kunnen.

Ondertussen hebben de leerkrachten zich uit de naad gewerkt om dat kerstdiner te vervroegen  om daarna gelijk weer door te moeten met het plannen van afstandsonderwijs. 

Kennelijk mag ik ondertussen met m'n kinder - enkelband wel gewoon nog naar het buitenland vliegen. Mocht ik toevallig zin en geld hebben om met diezelfde kinderen een maand in de zon te gaan zitten of zo. 

Waar ik in al die maanden een soort van gelatenheid heb ontwikkeld, merk ik dat dit me kwaad maakt. Want een lockdown: prima, verstandig! Maar ga die kinderen niet thuis zetten met als smoes dat de ouders het risico vormen.  Alle kinderen in dochter haar klas hoesten, snotteren en hebben keelpijn. Maar ze zijn alleen besmettelijk als ze géén covid hebben...Túúrlijk! En sinterklaas, de paashaas en de kerstman bestaat ook echt. 

Wij volgen het beleid,maar dit gezwalk met kinderen, gezinnen en leerkrachten als pionnetjes is echt heel vervelend. 

(en nou stap ik weer van die zeepkist af...)


Reacties

  1. Toen mijn kinderen nog op de basisschool zaten werden alle activiteiten georganiseerd door de ouderraad, van schoolreizen tot kerstdiner en alles daar tussenin. Leerkrachten kwamen daar amper aan te pas.
    Vliegen is dacht ik alleen toegestaan indien noodzakelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nope, mensen vliegen gewoon naar de Canarische eilanden... De ouderraad doet hier gewoonlijk ook veel, maar met die corona ligt het misschien anders. In ieder geval verloopt de communicatie met de andere ouders via leerkrachten en directie.

      Verwijderen
  2. Probeer er voor jezelf een positieve draai aan te geven al is t moeilijk. Doe iets positiefs voor een ander nu je thuis moet zitten. In plaats van dat we allemaal bij de pakken neer gaan zitten en ons ongenoegen te uitten hoop ik echt dat we allemaal de wereld in deze tijd een klein beetje mooier gaan maken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt ook gelijk en het komt ook wel weer hoor. Het is ook wel fijn om nu al kerstvakantie te hebben. En wie weet hoe het verder gaat.

      Verwijderen
  3. Als dit je grootste zorgen zijn wat betreft Corona mag je je handen dichtknijpen. Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn niet mijn grootste zorgen, maar het stapelt een beetje op.

      Verwijderen
    2. Amen. Kan vanaf maandag mijn draai niet vinden. Ben totaal niet bang voor het virus maar al die kromme maatregelen ik snap ze niet. Ik mag wel naar de kerk met 100 man, maar mijn kinderen mogen niet naar school om te zorgen dat ik thuis blijf. Gall en gall mag open want drank is een eerste levensbehoefte (inmiddels misschien wel voor sommige)

      Veel gewijs naar die doet het slecht en goh dit hebben we allemaal te danken aan die. Steek je hand in eigen boezem. Veel mensen gunnen elkaar het daglicht nog in de ogen niet als men een andere mening is toegedaan. Radio, tv en nieuwssite het is alleen maar corona. Je wordt compleet gehersenspoeld. Morgen gaat alles weer in de lockdown stand en volg ik het niet meer.

      Hopelijk herpak ik mij weer. Nieuwe dag nieuwe kansen.

      Ook voor jou!


      Verwijderen
  4. Ik vond de vergelijking van kinderen als 'enkelband' in de media inderdaad wel bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts