Een kerstverhaal

 


Het was hier even stil. 

Bij een bevriende familie werd vlak voor de kerst een kind ziek. Een bezoek aan de huisarts eindigde diezelfde avond in een academisch ziekenhuis met een leger artsen om haar heen en de boodschap dat het heel, heel ernstig was. 

Haar nierfilters zijn ontstoken. Dit is een kwaal waar je kennelijk weinig van merkt, soms tot de situatie al heel erg is. Dit kan dan leiden tot acuut nierfalen, zoals in dit geval.

Wij leven van een afstandje mee, luisteren, geven eten en zijn noodopvang voor een ander kind. Want een deel van het gezin zit in het ziekenhuis en een ander deel zit thuis. En iedereen is in bang en in paniek. Overigens lijkt de situatie iets verbeterd. Hopelijk zet dat door. Dan zijn ze er nog niet, want herstel (als dat al volledig lukt) zal iets zijn van een hele lange adem. 

De wereld leek al minder maakbaar door de corona, maar zoiets maakt goed duidelijk hoe kwetsbaar je bent als mens. 

We balen gelijk niet meer van de coronabeperkingen met de kerst.  
Dat we met zijn allen gezond bij elkaar zijn is een kado op zich. En dat m'n kerstkaarten nog ongeschreven in de kast liggen.. tja. 


Ik hoop dat jij en de jouwen gezond zijn en dat het je lukt om het gezellig te maken. 

Een goede kerst gewenst!


 

Reacties

  1. Ach, wat een nachtmerrie voor dat gezin! Veel sterkte ook voor jullie. Ik hoop dat het ondanks alles toch goede dagen zijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad een nachtmerrie voor dat gezin. Met ons gaat het wel gelukkig. Alleen kerstdiner moest afgezegd worden omdat we verkouden zijn, maar ook dat kwam eigenlijk wel goed uit. :-)

      Verwijderen
  2. Ja dat kom je er toch achter dat je heel kwetsbaar bent. En zeker in deze tijd. Ik werk in de zorg en zit vrijwillig behalve op mijn werk in een lockdown sinds maart. Dus er is voor mij niets veranderd met het huidige beleid. Het virus is nog lang niet uitgewoed. Maar ik kan steeds meer genieten van hele kleine dingen een bloem wat bloeit, de wolken, mijn hondje een kaartje en mijn partner natuurlijk. Juist door deze beperking ben ik meer gaan letten op wat er nog over is i.p.v. wat er niet is. En dan is het nog voor mij een prachtige tijd zolang ik niet denk hoe we er beland zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je naar de kleine (en grote) dingen kijkt, dan is het ook nu nog goed ondanks de lockdown.

      Zo'n lange lockdown lijkt me wel lastig hoor...

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts