Bonus aankopen



Afgelopen week deed ik weer eens inkopen bij de AH. Er waren een paar aanbiedingen van 1 + 1 gratis die ik niet kon laten schieten en ik moest nog wat andere dingen hebben zoals glutenvrije havermout en zuurkool (voor de voorraad).

Zo kocht ik diepvriespizza. Wat overigens nog een dilemma was. Want tja... pizza.... Geen eerste levensbehoefte, niet percĂ© goedkoop of gezond... Aan de andere kant hebben we al een hele poos P-Day op vrijdagavond. Dan eten we patat, pizza of pannenkoeken. Voor mij zijn dat makkelijke maaltijden (geen werk aan - de man kookt / bakt) en de kinderen vinden het een waar feestmaal. Het is echt leuk om de week op deze manier af te sluiten en de kinderen rekenen erop. De diepvriespizza's waren al een poosje op. Buiten de aanbieding koop ik ze namelijk sowieso niet. 

Uiteindelijk heb ik toch die pizza's in de aanbieding gekocht. Zo kunnen we eens in de drie - vier weken pizza eten voor een totaal van 3,80 euro + een glutenvrije pizza voor zoon (die koop ik ook altijd als ze 1 + 1 gratis zijn. Volgens mij kost 1 glutenvrije pizza dan 1,80 of zoiets). En waarom toch pizza, simpelweg omdat ik niet alles weg wil beknibbelen... Er is al zoveel af met de corona en dat constante zuinig doen. 

Ik begrijp inmiddels ook waarom mensen die lang in de bijstand zitten 'rare' keuzes kunnen maken qua uitgaven. Je wordt soms vervelend van dat constante gebeknibbel. 

De houdbare melk was ook 1 +1 gratis. Niet alleen vind ik het handig om dit soort dingen op voorraad te hebben (als je verkouden bent kun je immers geen boodschappen doen), de melk is op deze manier ook goedkoper dan vers. Ik kocht dus een flinke voorraad. 

Verder was de boerenkool ook 1 + 1 gratis en lagen er vier kilozakken glutenvrij bakmeel in de afprijzingsbakken. De  extra zakken boerenkool gooide ik in de vriezer. Het glutenvrije bakmeel lost hopelijk het probleem van mijn slinkende voorraad glutenvrije bakmiddelen op. Geen idee of ik er ook pannenkoeken mee kan bakken. Dat zou helemaal mooi zijn. 

Al met al deed ik voor 81,11 euro boodschappen - en ging er 35.03 euro aan korting vanaf. Ik betaalde uiteindelijk 46,08. Wat op dit moment een groot bedrag is, maar daarvoor hebben we weer een behoorlijke voorraad in huis. 

Reacties

  1. Ik begrijp heel goed dat je pizza niet laat varen. En je doet het nog steeds op een verstandige manier, koopt ze in de aanbieding. Ik denk niet dat dat direct een domme of slechte keuze is. Dan denk ik meer aan afhaal eten wat duur is en veel mensen uit gemak toch nog doen.
    Als he strikt goede aanbiedingen koopt is AH geen verkeerde winkel, zelfs niet in jullie situatie. Ik deed jarenlang bood schappen daar, maar enkel goede bonusaanbiedingen en dan hield ik grote voorraden aan. Na een verhuizing lukte dit een tijd niet en was ik echt duurder uit met boodschappen alleen bij lidl en enkele merkproducten bij jumbo. Nu ga ik weer voor de bonus naar AH en dat bevalt heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je reactie. Het is soms moeilijk om de balans te vinden tussen heel zuinig en te zuinig. De AH vind ik zeer oké qua aanbiedingen en ook qua basisprijzen. Vooral de 1+1 gratis aanbiedingen zijn erg fijn. En sommige dingen zijn inderdaad echt duurder bij aldi of lidl. Of goedkoper en dan echt van een mindere kwaliteit (de goedkope kaas in de aanbieding).

      Verwijderen
  2. Afgelopen week stonden ze van de voedselbank in ¨mijn¨ AH. Dacht toen aan jou en heb toen een aantal glutenvrije produkten gekocht om af te geven!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat lief! Ik denk dat je er zeker gezinnen mee blij maakt. Glutenvrij (en in ons geval ook lactosevrij) is echt lastig als je je moet houden aan een heel klein budget.

      Verwijderen
  3. Ik let ook altijd op aanbiedingen, maar mijn vriend slaat er vaak in door. We wonen niet samen en als hij dan naar mij komt voor een paar dagen sleept hij een tas mee met eten. Zijn zelfgemaakte curry is altijd meer dan welkom ,maar ik werd een beetje gek door wat hij verder allemaal meesleept. Hij kan niet voorbij een bak met koopjes lopen zonder iets te kopen. Het zijn vaak dingen die niet echt vies zijn , maar echt lekker is het meestal ook niet. Ja , maar het was maar 50 cent of zo. Nou ik heb nu gezegd, nee alleen als het aanbiedingen zijn van iets wat we anders ook altijd eten of gebruiken, mag je het meenemen, de rest laat je maar lekker thuis. En een diepvriespizza eten we ook wel eens maar dan maak ik er wel een lekkere salade bij of gooi er nog een aantal verse dingen op zoals spinazie, tomaten etc.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha wij krijgen soms van die rare dingen in het verrassingspakket. Roze suiker voor bij de stoofperen (?) of theezakjes om koud water op smaak te maken... Het leuke is dan weer wel dat sommige dingen verrassend lekker blijken te zijn. Maar andere dingen zijn dan weer niet voor herhaling vatbaar inderdaad. En om dat nou te kopen om allemaal te testen....

      Die zelfgemaakte curry klinkt wel heel erg lekker.

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts