Wekelijkse groenten en fruit

 


Deze week kregen we lekker veel fruit. Alles bij elkaar 42 'stuks' fruit. Een bak druiven tel ik dan even als 4 stuks. Aangezien de man vaak geen fruit eet en wij meestal 1 stuk fruit per dag is dit een voorraad voor twee weken. Dus dat is mooi. Niet dat we er dan percé twee weken mee moeten doen, maar in ieder geval is het dus ruim voldoende voor één week. En als we over hebben, dan kunnen we terugvallen op de voorraad als er volgende week opeens weinig fruit binnen komt. 

Hieronder wat we deze week hebben aan groenten en fruit (dat vind ik toch altijd de grootste puzzel namelijk). Het weekmenu volgt nog. 

  • bloemkool (voedselpakket)
  • 1 grote broccoli (TGTG)
  • krop sla (TGTG)
  • klein zakje boontjes (TGTG)
  • lente uitjes (TGTG)
  • klein bakje tomaatjes (TGTG)
  • zak witlof (voedselpakket)
  • verse peterselie (had ik nog TGTG)
  • 1 paprika (had ik nog TGTG)
  • pakje zuurkool (had ik nog AH)
  • 4 bietjes (uit de tuin)
  • 2 avocado's (TGTG)

  • 8 appels (voedselpakket)
  • 1 appel (TGTG)
  • 2 zakken mandarijnen (TGTG + voedselpakket): 21 stuks
  • 2 bakkendruiven (voedselpakket + TGTG)
  • 4 bananen (TGTG)
  • 1 zak stoofpeertjes (had ik nog voedselpakket)

De bananen heb ik gelijk in stukjes ingevroren. Die gaan volgend weekeinde dan in de shake. Dit weekeinde eten we dan de druiven op. 

Eet jij altijd braaf twee stuks fruit? 





Reacties

  1. Dat is een lekkere hoeveelheid groente en fruit. In de zomer pluk ik mijn eigen biologische groentes bij de biologische boerenschool hier in de buurt. Nu kan dat niet meer. En koop ik bij de groenteman. Ik koop vaak een hele kool. Die gebruik ik dan voor de helft voor de nasi en de andere helft bewaar ik of maak ik een koolsalade van. De kool is vaak maar een euro, rode kool ook, wortels 69 cent. Met diepvriesboontjes, zuurkool en doppers er bij heb ik voor een week weer genoeg. Dan heb ik voor 6 euro groente. Fruit koop ik meer van
    Een flinke papieren zak appels twee trossen bananen, perssinaasappelen, mandarijnen en druiven. Ik maak vaak een fruitsalade dat gaat er beter in dan los fruit hier. Alhoewel de bananen het snelste gaan. We eten allemaal een banaan voor het sporten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klinkt fijn: een biologische boerenschool :-). FIjne combinatie hoor met wintergroenten. Het fijne van met het seizoen mee eten vind ik dat je dan door het jaar heen steeds een natuurlijke verandering hebt in het menu. Boerenkool, zuurkool en wortels eten we hier ook allemaal graag (net zoals bijna alle andere groenten trouwens :-)). Lekkere variatie in fruit ook!

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts