Wekelijkse groenten en fruit

 


Het lukte me alweer om een too good to go pakket van de Lidl te scoren. Ik zet mijn wekker en zit dan als een havik klaar. Wat ook nodig is, want die pakketten zijn binnen een paar minuten allemaal weg. En ik rijd er maar eens per week langs, dus er zijn geen herkansingen.

 

Toen vonden we na de therapie van zoon ook nog een pak voorgesneden champignons naast de auto. We hebben nog rondgekeken of we een eigenaar zagen, maar dat is in de grote stad niet te doen. Dus namen we ze mee. 

Ook deze week zitten we weer goed in de groenten. Met het voedselpakket plus het too good to go pakket komen we de week goed door. Ik denk dat er beslist mensen zijn die het met minder moeten doen. Aangezien we graag groenten eten en je per persoon minstens 250 gram zou moeten eten komt het wel op. 

Hieronder wat we deze week hebben aan groenten en fruit (dat vind ik toch altijd de grootste puzzel namelijk). Het weekmenu volgt nog. 

  • 3 Bananen (tgtg)
  • 1 Passievrucht (tgtg)
  • 17 mandarijnen (tgtg + voedselpakket)
  • 1 sinaasappel (tgtg)
  • 1 citroen (had ik nog)
  • 1 limoen (tgtg)
  • 1 kilo stoofpeertjes (voedselpakket)

  • 2 kropjes verse andijvie (voedselpakket)
  • 1 krop sla (tgtg)
  • 3 tomaatjes (had ik nog van tgtg)
  • 1 pak voorgesneden champignons (gevonden naast de auto...)
  • Restje chinese kool (had ik nog van tgtg)
  • Lente ui (tgtg)
  • Verse peterselie (tgtg)
  • Gekleurde wortels (tgtg)
  • Snijbonen (voedselpakket)
  • Witlof (tgtg)
  • 3 paprika's (had ik nog van tgtg). 
  • 1 kg aardappels (tgtg)
  • Paar kilo aardappels (gekregen van iemand die ze geraapt heeft)
  • 1 aardappel (gevonden langs de weg)

Wat gaat er bij jou per week aan groenten en fruit doorheen? 

Reacties

  1. Ik koop een krat buiten beentjes appels bij de boer voor €5,-. Daar doen we 3 weken mee. 5 personen. We eten bijna dagelijks een appel.
    Daarnaast starten we (man niet) iedere ochtend met een halve banaan door de yoghurt. Dat zijn dus 14 bananen per week. Verder krijgen de kids fruit mee naar school. Druiven/kiwi/peer. Net wat er is.
    Wat groentes betreft proberen weer seizoensgebonden te eten. Dan is het niet duur. Iedere dag groentes als avond eten. Vaak ook groentes in lunch gerechten.
    Daar gaat dus wel een groot deel van weekbudget naar toe. Maar koop nauwelijks koek of snoep.
    H. Gr. Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo'n krat appels is wel fijn. Hier (met meerdere fruitboeren rondom) kosten ze 2 euro voor twee kilo. Wat ook niet slecht is. Wij kopen ook eigenlijk nooit koek en snoep. Wat dat betreft is het voedselpakket op sommige vlakken luxer dan we gewoonlijk eten :-)
      Wel bakken we regelmatig koekjes (glutenvrij en vaak ook suikervrij).
      Groenten worden hier ook naar het seizoen gegeten.

      Verwijderen
  2. Wij zijn met 2 volwassenen. Ik koop meestal 1 of 2 tgtg pakketten van de Lidl per week. Ik gebruik er alles van of geef iets weg wat wij echt niet eten. Wat over is van een gerecht vries ik in voor wanneer ik avonddienst heb. Het scheelt echt in mijn boodschappenbudget die pakketten. Ik hoop dat de Lidl er nog een tijd mee doorgaat. De pakketten van de Hoogvliet, Jumbo en Hema heb ik ook wel eens geprobeerd. Dat zijn ook leuke pakketten voor af en toe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog een fan :-) Ik denk dat ze niet voor niets zo snel weg zijn. Het is ook fijn dat het alleen groenten en fruit is, dan weet je toch ongeveer wat je krijgt (niet dat je hoopt op groenten en vis krijgt...). Ik hoop ook dat ze er nog lang mee door gaan!

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts