Wat is nou weer een virtuele creditcard?



Ben ik door het doen van online enquetes aan het sparen voor waardebonnen, zijn de beloningen opeens veranderd. In plaats van een VVV-kaart van een tientje (die dan toegestuurd wordt) kun je nu (buiten een waardebon van Bol.com en nog wat andere opties die ik niet wil) een virtuele creditcard krijgen. Je krijgt een link die je gelijk online kunt besteden. Als je dat niet wilt, dan kun je hem ook gebruiken 'via je favoriete mobiele app'. 

Juist ja...mijn favoriete mobiele app...

Het klinkt alsof het handig zou kunnen zijn (met de VVV bon kun je niet overal terecht), maar het klinkt ook ingewikkeld... De man kende het helaas ook niet. 

Het handige van deze optie is, dat ik hem waarschijnlijk ook kan gebruiken bij webwinkels waar ik met de VVV-bon niet terecht kan. Dit is bijvoorbeeld handig bij het bestellen van glutenvrije voedingsmiddelen. Die koop ik namelijk af en toe groot in bij een webwinkel. En Sinterklaaskadootjes kunnen er ook mee gekocht worden, mits ik die grotendeels bij dezelfde winkel koop. 

Alleen snap ik nu niet of je die virtuele creditcard ook in een fysieke winkel kunt gebruiken. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Of wil ik nu weer iets wat niet kan? Misschien kan ik er online een kadokaart voor kopen van de Hema of de Etos. 

Af en toe voel ik me zo'n klungel met dit soort nieuwigheden, alsof ik eeuwen achterloop. Hoe handig ben jij met dit soort dingen? 


Reacties

  1. Ik ken het niet, maar het lijkt me ook niets. Ik doe alleen mee aan euroclix en daar krijg je "gewoon" geld bij het bereiken van een aantal punten. Ben enthousiast begonnen, maar daar is weinig van over. Spaar nog even door tot EUR 150 (10.000 clix) en dan kap ik ermee.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts