Opruim actie in de garage

 De man ging maandag weg met zoon. Dat betekende dat ik een heel dagdeel voor mezelf had zónder kinderen. Ik heb er erg naar uitgekeken. 

De kinderen vonden het een beetje sneu voor me. Een hele ochtend zonder ook maar één kind om me heen en dan ook nog eens alleen lunchen... In dat laatste kennen ze me goed: alleen eten vind ik inderdaad maar niks, maar ik had het graag over voor een hele ochtend stilte.

Het fijne van zo'n ochtend alleen is dat je gewoon even door kunt pakken. En dus ben ik in de garage aan het opruimen geweest. Het nadeel van een verlengde garage is dat het zo ontzettend dicht kan slibben met rommel. 

Soms ruimde ik al halfslachtig iets op, maar dan plettert de volgende er weer iets neer. Het streven is om de garage deze keer in stukjes helemaal aan te pakken en om vooral heel veel weg te doen. Ik besloot te beginnen met de kasten die ik het meeste gebruik. Ik heb ze eerst helemaal leeg gehaald,  de kasten schoongemaakt, een nieuwe, meer logische indeling gemaakt en alleen terug gezet wat we ook echt gebruiken. Ik gooide best veel weg, waaronder een aantal grote glazen potten. 

Dit zijn mijn voor en na foto's. Waarbij de eerste foto natuurlijk pas is genomen nadat ik bijna alle spullen uit de kast had gehaald. Schrik niet van de zooi... 



Dit is de kast met voorraad, lege potjes (daarin vries ik vlees, sauzen en maaltijden voor zoon in), wasmiddel en etenswaren die we koel, maar buiten de koelkast bewaren (zie de foto's hierboven). De onderzetter lijkt vergeten, maar we laten vaak pannen afkoelen in de garage voordat we ze in de koelkast zetten - vandaar de onderzetter. 

Volgende week ga ik weer verder. Voor nu geniet ik erg van het deel wat al opgeruimd is. Als we met het geld niet zo krap zaten, dan kocht ik er een dekje voor de wasmachine en de droger bij :-)

  



Reacties

Populaire posts