Marktplaats: even een betaalverzoek doen...



Soms zijn dingen best ingewikkeld in onze moderne samenleving. Zéker als je een digibeet bent die toch van alles online wil regelen...

Zo verkoop ik weer regelmatig spulletjes op marktplaats. Gewoonlijk laat ik mensen dan het geld overmaken naar mijn rekening. Is het geld binnen, dan stuur ik de spullen op. Dat is een heel simpel en doelmatig systeem wat mij betreft. Helaas willen sommige mensen percé betalen via marktplaats zelf, door middel van 'Gelijk oversteken' of  het doen van 'een betaalverzoek'. 

Dus vond ik dat ik dat maar eens moest regelen (en snappen). Helaas kwam ik vervolgens in een Kafkiaans web van digitaal gedoe terecht.

Want:
  • Om betaalverzoeken te kunnen doen met de marktplaatsapp moet je je bankgegevens koppelen aan de app. 
  • Helaas was mijn bank app onlangs vastgelopen omdat mijn laptop midden in een betaling uitviel.
  • Dus moest de bankapp van de telefoon af worden gegooid, om de app vervolgens opnieuw te installeren. 
  • Die bankapp kon vervolgens niet geïnstalleerd worden omdat er opeens een nieuwer besturingssysteem nodig was, dan wat er op de telefoon stond. 
  • Dat nieuwe besturingssysteem kon ik niet downloaden omdat er te weinig ruimte was op mijn telefoon. 
  • Om meer ruimte te krijgen op mijn telefoon zou ik het aantal foto's grondig moeten verminderen om zo 3.5GB vrij te maken op mijn telefoon. 
Aaaaaaaaaaaaarch!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wil je één probleem oplossen, krijg je er zes nieuwe problemen bij! 

Uiteindelijk heb ik alles vanaf een andere telefoon kunnen regelen. Ik laat het ook maar even zo. Maar man-man-man... wat een gedoe is het soms toch om dit soort dingen te voor elkaar te krijgen.. 

Hoe digitaal  vaardig ben jij? 

Reacties

  1. Ik ben best digitaal vaardig en heb een man en zoon die in de ICT en cyber security werken dus geen probleem daar.
    Wat me brengt op het volgende. Wees heel voorzichtig met het koppelen van je bankgegevens en het installeren van bankapps als je geen recent besturingssysteem op je telefoon hebt. Dit ivm beveiliging. Wij hebben hier ook nog een VPN tunnel etc.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor de tip. Ik zal het besturingssysteem van de andere telefoon binnenkort checken!

      Verwijderen
  2. Ik had ook geen ruimte meer en er is een extra geheugenkaart ingezet. Foto's verwijderen ruimt vaak niet voldoende op

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop er toch mee te komen. Van een tekort van 4.6 GB zit ik nu op een tekort van 2.5 GB én ik hou de leukste foto's over.

      Mocht het echt niet gaan dan moet er (ooit) een andere geheugenkaart bij, maar ja.... die dingen kosten geld.

      Verwijderen
  3. Ik herken het! Daarom ook geen betaalverzoeken. Ze maken het maar ouderwets over ��
    Gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blij dat ik niet de enige ben! Het is me uiteindelijk gelukt en het pakje is op de post. Zelfs met een digitaal gescand verzendbewijs (dus niet uitgeprint). Ik vond het heel wat.

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts