Klaar met de Sinterklaas inkopen

 


En eigenlijk ook wel met Sinterklaas.... maar dat is een jaarlijks terugkomend gegeven. Rond week twee ben ik gewoonlijk al flink zat en met week drie zit ik die vent echt weg te kijken. 

Vandaag kon ik een ochtend de stad in om kadootjes voor Sinterklaas te kopen. Want hoewel we een klein budget hebben moesten er nog wel wat dingen gekocht worden. Ik bezocht de Action en de kringloop. Eerder had ik al wat dingetjes gekocht bij de Etos. Ik had nog twee VVV-bonnen van de enquetes, die ik daar mooi in kon wisselen. 

Al met al komt er nog best veel in die zak. Want zelfs met de hand op de knip moeten sommige aankopen gewoon gebeuren. Zo had ik bijna geen mokken meer, was mijn bedlampje nu toch echt kapot, was zoon (alweer!) door zijn sokken heen (letterlijk) en had dochter dringend ondergoed en dikke leggings nodig. Ik kocht tweedehands of voor een goede prijs en stop alles erbij in de zak. 

Voor de kinderen kocht ik bij de kringloop een eigen mok. Fijn dat soort kleine kadootjes voor 40 cent. Van opa en oma komt er ook nog iets in de zak en ik had nog wat leuke spulletjes gekregen die ik bewaard had voor Sinterklaas. Wie wat bewaard die heeft wat. 

Nu alles nog in delen inpakken en dan zijn de voorbereidingen klaar. 

Ben jij al klaar voor Sinterklaas? Of vier je het niet? 

Reacties

  1. Je hebt een scherp oog voor inkopen.
    Het is een feest van gezelligheid, wij deden altijd een verplichte surprise per persoon.
    Nu vier ik geen sinterklaas, zit toch alleen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien dat wij ook overstappen naar de surprises als de kinderen ouder zijn.

      Mis je het feest?

      Verwijderen
  2. Ik dacht helemaal klaar te zijn. Alleen kom ik er hu achter dat er 3 zaterdagen zijn ipv 2. Dus morgen haal ik nog een kleinigheidje voor in de schoen. De rest is allemaal ingepakt. Ieder 6 cadeautjes (geen speelgoed) en gezammelijke een spel. We gaan die avond gezellig mini pannenkoeken bakken op de plaat. Daar hadden ze zin in. Helemaal goed. Zijn de kleine dingen die het hem doen.

    Fijn dat je zo goed bent geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk die mini pannenkoeken op de bakplaat. Die schoenvulling verkijk ik me ook nog wel eens op. Hier krijgen ze een suikermuis / -kikker. Maar ook daar kun je er te weinig van hebben ;-)

      Fijn dat je ook al rond bent (op de schoenkadootjes na).

      Verwijderen
  3. Sinds een aantal kinderen het huis hebben verlaten is Sinterklaas helaas bij ons naar de achtergrond geschoven. Wel jammer, want ik vind het een leuk feest.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het op zich ook een leuk feest en ben dol op surprises! Jammer dat het feest naar de achtergrond is verschoven.

      Verwijderen
  4. Hier vieren we voor het eerst met de oudste dochter sinterklaas. Zij is nu 2,5 bijna drie en begint het wat te begrijpen. Ik heb bij de kringloop een paar spelletjes en puzzels gekocht. Zo leuk om nu sinterklaas te vieren en de tradities die ik van huis uit mee kreeg door te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die eerste keer Sinterklaas is wel heel bijzonder. Veel plezier ermee!

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts