Nog meer too good to go


Maandag kocht ik een nieuw too good to go pakket bij een super in de buurt. Het blijft een beetje lastig, omdat ik liever geen gangbaar vlees eet. Aan de andere kant: heeft een dood dier er iets aan als hij ook nog eens voor niets gestorven is...? Verder moeten we gewoon even roeien met de riemen die we hebben. De steunmaatregelen zijn er wel, maar ze zijn niet sluitend. Iedere maand leggen we er geld op toe en de corona laait weer op dus gaat de vraag wat iets kost voor op eventuele principes - helaas. 


En dus haalde ik voor vijf euro een pakket. Het lijkt erop dat de pakketten vooral uit vlees en vis bestaan. Ook van dit pakket kunnen wij met gemak een week eten (qua vlees en vis). En dan zat er ook nog groenten bij. Alles bij elkaar is het een hele mooie aanvulling op de wekelijkse boodschappen. 

In het pakket zat: 

  • 1 pond gehakt (gangbaar)
  • 2 moten pangasiusfilet met tuinkruiden (ruim 3 ons).
  • Blokjes zalm met pesto (225 gram)
  • 2 biologische hamburgers
  • 2 zakken voorgesneden groenten (650 gram totaal)
  • 1 zakje bloemkoolrozen (4 ons)
  • 1 klein en 1 groot pakje drinkyoghurt
Maandag maakte de man van het gehakt en de voorgesneden groenten samen met nog wat extra groenten en 3 pakken tomatenpassata een hele grote pan bolognaisesaus. Twee porties gingen de vriezer in (altijd fijn voor drukke dagen). De andere twee porties aten we maandag en dinsdag. 

Vandaag aten we aardappeltjes uit de oven, wortel uit de oven, gekookte bloemkool (TGTG), pangasiusfilet met tuinkruiden (TGTG) en een bechamelsaus. Morgen eten we gekookte aardappels (vandaag al gekookt), met een bietensalade en de twee hamburgers (TGTG).   Vrijdag is P-day (Pizza, Patat of Pannenkoeken). Voor zaterdag of zondag weet ik het nog niet precies. Ik denk dat ik de ene dag pasta met zalm en pesto (TGTG) maak en dan de andere dag een grote pan pittige, dikke linzensoep met verse tomaat. Lekker om een paar dagen mee te doen. 

Eerlijk gezegd vind ik zo'n verrassingspakket wel heel leuk: je hoeft nooit vooraf te verzinnen wat je nu eens zult eten. Je haalt een tas en dat eet je dan. Dat er tot nu toe veel vis in zet vind ik een groot pluspunt. 

Voor vijf euro vond ik bovenstaand pakket zeker een goede deal. 



Reacties

  1. Inderdaad goede deal! Ik ben juist gestopt met TGTG omdat er zoveel dingen inzaten die wij niet eten, bijv. bietensalade met meer mayo dan biet, vleeswaren die we niet lekker vinden, sushi (lekker hoor, maar echt een extraatje, geen vervanging van een maaltijd),bewerkt vlees, brood wat toch al erg droog was. Misschien zijn wij wel te kieskeurig, maar wij hadden juist erg weinig groenten en vlees (vis nog nooit gehad) en veel "luxe" producten die we ook nog eens niet zo lekker vonden. Maar wil nu wel de pakketten van de Lidl proberen, want daar alleen maar groenten en fruit voor 2.99, daar wil ik wel eens voor gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat er in de box zit moet ook maar net passen bij je gewone leefstijl. Mogelijk had ik deze twee keer net mazzel. Hoewel de supermarkten waar ik de pakketten haal volgens mij ook niet van die echt luxe artikelen hebben.

      Verwijderen
  2. Ik blijf me verbazen over de afhankelijkheid van steunmaatregelen. Er zijn toch maar weinig ZZP'ers die hun zaken zo hebben geregeld dat ze kunnen leven van een buffer, terwijl vanaf het begin duidelijk is dat je normaal gesproken geen recht hebt op overheidssteun. Ik vind het heel goed dat de overheid zich zo hard heeft gemaakt voor zijn werkende bevolking, maar scheef is het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben een buffer en een plan voor gewóne levens- en bedrijfsperikelen (dood, ziekte, een slecht jaar, pech op meerdere vlakken enzovoorts) in een maatschappij die gewoon draait. Er is een buffer voor een bepaalde tijd en een plan voor als je noodgedwongen accuut moet stoppen.
      Dit is echter geen gewone situatie.

      Denkt u dat de Hema een jaar door kan draaien zonder inkomsten? De supermarkt? Een bouwbedrijf? De KLM? Ook wij hebben een bedrijfspand en vaste zakelijke lasten.

      In een maatschappij die gewoon draait gaan je inkomsten gewoonlijk niet in één klap terug naar nul. En vrijwel geen enkel bedrijf is daar dus op voorbereid. En als dingen eens op alle vlakken tegen zitten, dan kun je gewoonlijk altijd nog je bedrijf en / of het materiaal verkopen. Op dit moment is al ons materiaal echter waardeloos.

      Moet u zich eens voorstellen dat u ontslagen wordt en de ww en bijstand opeens niet meer bestaan (in 1 klap opgeheven). Bent u daarop voorbereid? En heeft u voor de komende anderhalf jaar dan voldoende reserves? Want ik schat dat we nog tot volgend jaar last zullen hebben van de corona. Dit is namelijk een vergelijkbare situatie - met het verschil dat wij hogere lasten hebben.

      Tegelijkertijd verwacht ik dat de corona eindig is en dat we over een jaar weer kunnen draaien. De overheid komt daarna heus wel weer bij ons met extra belastingaanslagen.

      Vergeet ook niet dat veel mensen die in loondienst zijn, uiteindelijk afhankelijk zijn van een ondernemer.


      Verwijderen
  3. Ik haalde twee keer een pakket bij de supermarkt in de buurt maar die vielen erg tegen. Twee keer vlees wat niet meer goed was. Een keer ook een pakje bedorven ham erbij. Beiden zagen er ook al niet lekker uit. Heel veel yoghurt en kwark wat we nauwelijks eten en taart. Dat laatste viel wel in de smaak bij de kinderen natuurlijk. De tweede keer heb ik het gemeld en toen kreeg ik mijn geld terug.
    Wel halen we af en toe een pakket bij de bakker. Dat kun je de hele dag halen (bij de super even voor 20 uur).
    De pakketten van de supermarkt laat ik graag aan een ander. We zijn ook te kieskeurig. Een groentepakket van de lidl is geen optie, omdat die te ver zit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei... vlees wat niet goed meer is, is echt niet fijn. Jakkes! Ik kijk wel naar de scores van de supermarkt. Of mensen heel tevreden zijn over het pakket. Misschien dat dat scheelt? Het broodpakket vind ik zelf weer vrij lastig. De eerste twee broodpakketten waren flut (allemaal wit brood en kadetjes). De lidl wil ik nog eens proberen als we toch in de stad moeten zijn.

      Verwijderen
  4. Ik heb nog nooit zo'n pakket gekocht, ik hoor er wel veel over en hoor dan dat er veel dingen inzitten die wij niet eten. Zeker wanneer het vlees en vis betreft, dat eten we weinig en ons vlees is altijd biologisch. Nu kunnen wij dat ook betalen. Ik begrijp heel goed dat je in deze tijd je principes ook even moet laten varen wanneer je je hoofd boven water moet houden. Ook een reden voor ons om zo'n pakket niet te kopen, wij hebben geen problemen om ons hoofd boven water te houden! Ik hoop dat ik daarmee zorg dat iemand die het wél nodig heeft zo'n pakket kan aanschaffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is werkelijk niet duur zeg! Wat fijn dat je op die manier zoveel geld kunt besparen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts