Ervaring met too good to go

Aan de schelpen kun je zien hoe hoog het water 
kwam bij de westerstorm eerder deze week. 


Omdat we steeds meer op ons geld moeten letten (eigen bedrijf in de evenementenbranche, aflopend ander werk en steeds kariger overheidssteun) heb ik de app van too good to go weer geïnstalleerd. 

Vooral de broodpakketten vind ik interessant, omdat daar geen vlees bij zit. Ik eet namelijk geen gangbaar vlees. 

Deze keer zag ik een broodpakket én een magic box bij dezelfde supermarkt. twee dorpen verderop en dus besloot ik het er toch maar op te wagen. Ik bestelde van beiden één en ging wandelen in de buurt. Na afloop haalde ik de pakketten op. Het broodpakket kostte drie euro en bestond uit een tas vol brood en zachte broodjes. De magic box kostte vijf euro. Hierin zaten drie pakken pangasiusfilet, een pak schouderkarbonade, een half pak melk, een zak gemengde sla en een grote bak cherrytomaatjes. Toen ik naar de auto wilde lopen werden we geroepen door de medewerker die ons had geholpen. Of we extra brood wilden hebben. Een ander broodpakket was namelijk niet verkocht via too good to go, dus dat was over. We namen het graag aan. Alles bij elkaar hadden we vervolgens opeens vijf en een half (bruin) brood en drie (of vier?) zakken zachte broodjes. Nog steeds voor diezelfde drie euro. Erg fijn om zo voor een paar euro de vriezer goed te kunnen vullen. 

De man en de kinderen aten de schouderkarbonade vanavond op. We aten er aardappeltjes uit de oven en een salade van gemengde sla, cherrytomaatjes en geroosterde zonnebloempitjes bij.

De pangasiusfilet is goed voor drie maaltijden, dus daar zijn we ook blij mee. Al met al viel de inhoud me niet tegen. Dit durf ik nog wel eens te proberen.


Heb jij ervaring met too good to go?

Reacties

  1. Dat is een goede deal!
    Hier is het altijd ophalen op een moment dat ik niet kan, zo waardeloos!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij de bakker een paar keer(3) een brood pakket gehad. Zeer ruim. Maar altijd met gebak erbij. In de vriezer hier dus voor 2 keer gebak😉. Een keer een pakket bij de supermarkt. Vond het een karig paket. Een pakje vlees, klein pakje krieltjes genoeg voor 12 personen, pakje snackwortels met humus dip voor 1 persoon en een bakje salade voor op brood. Dat doe ik dus nooit meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is wel jammer als het een karig pakket is inderdaad. Het moet toch wel meer dan één maaltijd zijn, anders is het beneden de waarde. Overigens kun je daar een klacht over indienen, dan krijg je het bedrag terug.

      Verwijderen
  3. De Spar in het dorp deed in het begin wel mee, nu niet meer. De ene keer dat ik er haalde was het wel behoorlijk maar heel veel wat we niet eten. Bekers bloempap, gortepap, wat toetjes ,1 croissant en wat zakjes groente en nog wat vlees wat ben ik vefgeten. De pappen lusten we niet en toetjes eten we nooit, dat is naar de buren gegaan. 1 croissant samen is ook wat karig.
    Nu zit er alleen een op 8 km en geen prettige weg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier doen eigenlijk alle sparren in de buurt mee. Ik ben alleen huiverig voor die pakketten omdat wij heel veel gangbare dingen (zoals dus inderdaad ook toetjes) niet eten.

      Verwijderen
  4. Wat een fijne meevaller bij de bakker!

    Ik haal ook graag bij de bakker hier. Ik krijg meestal 3 a 4 broden en stuk of 5croissantjes of bolletjes en nog gebak. Ik ben tevreden als ik met hey brood alleen voordeliger uit ben dan wat ik normaal koop. Voor de kinderen is het gebak altijd feest.
    Laatst bij de Lidl ook heel goed geslaagd met het groente en fruit pakket. Veel dingen die ik anders niet zou kopen maar alles nog enorm lang houdbaar en zeker het geld waard.
    Coop in het dorp doe ik bijna nooit. Waardeloze ophaaltijd en te veel onzin dingetjes als bakjes gesneden fruit. Dat tikt aan voor de prijs maar is mij echt het geld niet waard.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De broodpakketten vind ik het meest interessant. Het pakket van de bakker bij jullie klinkt ook goed! Iets lekkers erbij is nooit weg. Het lidl pakket wil ik nog eens proberen (als ik het kan combineren met een ander bezoekje aan de stad).

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts