We zijn niet ingesteld op extreem warm weer


Net zoals veel Nederlanders vindt ik de afgelopen dagen best pittig met dat extreem warme weer. En dan zitten wij nog superdelux in Zeeland met meerdere strandjes op fietsafstand!

Ik heb me even verbaast over de berichten over alle wildkampeerders in Scheveningen (ik zag zelfs een foto van een stelletje met buggy!), tot ik me bedacht dat niet iedereen zo luxe zit als wij. Je zult verdorie maar midden in de stad boven in een flatje wonen met plat dak, nergens verkoeling, alleen ov tot je beschikking en een heel klein budget. Wat moet je dan in vredesnaam? Zeker nu met die corona waarbij het overal niet te druk mag worden. Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik in een vergelijkbare situatie zou doen. 

Wat ik persoonlijk vooral lastig vind, is dat je niet gewoon je dagelijkse ding kunt doen en dat de nachten zo warm zijn. Hier zijn we daarom overgeschakeld naar een half tropenrooster. Dat wil zeggen dat de kinderen wel gewoon om acht uur naar bed gaan, maar dat we de rest van de dag aanpassen op het warme weer. Wat betekent dat we 's morgens en in de namiddag / begin van de avond naar een strandje gaan en dat we op het heetst van de dag thuis warm lunchen en binnen in de relatieve koelte rondhangen. 

Voor volgend jaar wil ik een airco. Dat weet ik wel! Want van deze hittegolven zijn we nog niet af en die hitte op de slaapkamers is echt naar. 

Hoe kom jij je dagen door met die hitte? 


Reacties

  1. Heel lastig, ik kan niet goed tegen warmte.
    En ik zit zoals jouw voorbeeld: midden in de stad in een klein appartement met weinig budget.
    Vandaag ben ik opgehaald door een goede vriend die in een ruim huis woont met natuur op loopafstand. Ik zit hier vandaag fijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn dat die mogelijkheid er is.

      Geniet ervan. Ik hoop voor je dat je voor de andere dagen ook verkoeling vind.

      Verwijderen
  2. Ik vind deze temperaturen ook verschrikkelijk. Kan er niet goed tegen. Krijg er hoofdpijn van. En dat is niet handig met 3 kids om me heen.
    In de ochtend mogen ze buiten spelen en doe ik wat huishouden. Daarna gaat alles dicht en blijft iedereen binnen tot na het eten. Dan mogen ze weer even naar buiten. Vaak eventjes onder de sproeier en douche en dan naar bed. Maar slapen lukt ons allemaal maar zeer moeizaam. Met een vochtige doek op het lichaam lukt het nog enigszins.
    Volgend jaar zeker een airco!
    Groet, Yvonne D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Yvonne, knap dat het huishouden nog lukt! Hier hou ik 'alleen' het opruimen, de was de maaltijden en de vaatwasser bij. En zoon stofzuigd soms.

      Vannacht hebben we alle ramen en rolluiken opengezet (ook die van de kinderen). Dat scheelde voldoende om goed te kunnen slapen. Nu scheelt het volgens mij veel dat wij in Zeeland op het platteland wonen. Hier is er rond de nacht een licht verkoelend briesje.

      Verwijderen
    2. Hoi Nans,
      Hier koelt het s nachts idd maar weinig af. We wonen in een dorp in de Betuwe. Ik zet de rolluiken en ramen s nachts ook open maar dan zijn de kids weer zo vroeg wakker door het licht�� Nou ja, volhouden. Het wordt vanzelf kouder.
      Groet!

      Verwijderen
    3. Het blijft puzzelen met die warmte. En op het moment dat je je ritme hebt gevonden slaat het weer om ;-)

      Nog even volhouden. Hopelijk krijgen we binnenkort temperaturen in de twintig graden.

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts