Snijbonen


De buurvrouw had snijbonen over. Bijna twee kilo kreeg ik van haar! Ik was er blij mee, want qua groenten is het voedselpakket altijd vrij krap. Zeker voor het stelletje groenteneters dat wij zijn :-) Dat heb je met kinderen die vrijwel alles lusten. 

Uiteindelijk hield ik er schoongemaakt twee porties bonen van 700 gram aan over. Een aantal bonen waren zo groot, dat ze taai waren geworden. Bij deze bonen heb ik de boontjes uit de peul gehaald en de rest weg gedaan. Als ik die boontjes nou laat drogen, dan kan ik ze volgend jaar zaaien. Ook vroeg ik me af of ze het dit najaar in de kas zouden doen... 

Één portie bonen aten we gelijk op. De andere helft vries ik niet in (want jammer van het smaakverlies). We eten overmorgen gewoon nog een keer boontjes. Misschien met één van de pakjes die steeds in het pakket zitten.

Van de eerst portie maakte ik Griekse boontjes. Het is een recept wat ik al heel lang maak. Het is het recept wat ik het vaakst maak met sperzieboontjes en snijbonen. En dat terwijl ik met de meeste groenten heel veel varieer qua recepten. Tot mijn eigen verbazing stond het recept nog niet op mijn eetblog, dus zette ik het erbij. Geniet ervan! 

Reacties

  1. de bonen in het vergiet zijn geen snijbonen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat weet ik, maar het gerecht Kun je zowel met sperziebonen als met snijbonen maken.

      Ik vergeet altijd foto's te maken vóórdat we gaan eten........

      Verwijderen
  2. Heerlijk recept, ik maak deze griekse boontjes ook wel eens. Laatst nog en die at ik met pasta!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met pasta zijn ze ongetwijfeld ook lekker. Bedankt voor de tip!

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts