Dag mooi weer....

 

Volgens het weerbericht zou dit de laatste ochtend zijn met warm weer. Voor vanmiddag is er regen voorspeld en vanaf dat moment gaan we over naar koeler weer. 

Nu weet ik dat het merendeel van Nederland deze weersverandering juichend tegemoet ziet. Toch moet ik bekennen dat ik het warme weer zal missen. Die hele hoge temperaturen waren soms best lastig, maar toch hebben we erg genoten van het zomerse weer.

Het gaf hier namelijk best een groot vakantiegevoel. Qua klusjes werd er bijna niets meer gedaan (ik hield het bij maaltijden, afwas en was) en verder waren we hetzij onderweg naar een strandje of kwamen we er net van terug. Dat was ook zo ongeveer de enige manier om het uit te houden - en het maakte het gelijk nog leuk ook. 

Dochter stapte van haar pyjama zo in haar badpak en om 9.15 uur lag ze al heerlijk in het water. Ook op de terugweg deden we niet meer aan omkleden (of afdrogen). Nat op de fiets is helemaal niet erg (en veel minder gedoe). Op 'onze' strandjes waren er kinderen om mee te spelen én schaduw voor mij om in te zitten (en water, een briesje en vaak ook nog bekenden). 

's Avonds picknickten we op een strandje en 's middags lunchten we warm in de tuin met behulp van de bakplaat. Bij het ochtendgloren en de avondschemering zat ik heerlijk in het briesje in de voortuin, met een boek en wat te drinken was het daar goed toeven. 

Afgezien van het vroege wakker worden vond ik die zomerse sfeer heerlijk! We verwilderden een beetje, maar ook dat hoort bij een echt vakantiegevoel.

Met 20 - 25 graden vermaken we ons ook wel hoor, maar het is toch met enige weemoed dat ik afscheid neem van de ochtenden op een strandje. 

We vieren het afscheid met nog een laatste bezoek aan 'het' strandje.  


Reacties

  1. Het klinkt paradijselijk, een supervakantie. Maar aan dat gevoel hoeft toch geen eind te komen nu het wat koeler wordt? De sfeer kun je vast nog wel langer vasthouden ... het verwilderde misschien niet ;-)
    Ik vind het een verademing dat het niet meer snikheet is, want ik ben graag wat actiever. De afgelopen dagen waren voor ons afzien, doorstaan, bankhangen (wel met fijne boeken) en tobben met de ouwe, zieke hond.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach tobben met een oude zieke hond is niet fijn. Zeker niet als het zo warm is. Die zal zich hopelijk iets beter voelen bij kouder weer.

      Het vakantiegevoel vasthouden bij koeler weer vind ik altijd lastig. De gewone klusjes sluipen er heel snel weer in als we thuis zijn (en dat zijn we). Hoewel ik er misschien nog een weekje vakantie aan vastplak voor mezelf :-) Misschien lukt het.

      Verwijderen
  2. Het warme weer is heerlijk als je naar het strand kunt. Bij ons is het zwembad standaard volgeboekt. De plassen zitten vol blauwalg of toeristen. Naar zee is bijna een uur rijden, bovendien betaalt dochter daarvoor een hoge prijs: per uur strand is ze een dag ziek.

    Ik zal dus heel blij zijn als het koeler is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben me er heel goed van bewust dat we hier heel luxe zitten. Jammer dat het zwembad standaard is volgeboekt en dat zwemmen in plas en zee ook niet mogelijk zijn.

      Gelukkig voor jullie wordt het weer (iets) koeler.

      Verwijderen
  3. Een strand met schaduw, dat lijkt me heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het ook :-)
      Het is alleen geen zout water, maar brak (Veerse meer), maar dat is prima.
      Als het zonnig is, dan is het er nog steeds fijn.

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts