Help mijn kind is verkouden


Dochter kwam verkouden van school. Ze was niet echt ziek, maar snotterde wel. 

Na enig zoeken op internet vond ik dat kinderen tot en met zes jaar gewoon naar school mogen, óók als ze verkouden zijn, dus ging ze. Pas later bedacht ik me dat ZIJ dan wel snotterend naar school mag, maar dat de rest van het gezin aan huis gebonden is als we verkouden worden (en de gezinnen van de kinderen die zij eventueel aan zou steken dus ook)

Aangezien de man eindelijk weer inkomsten heeft en zoon zijn verjaardag volgend weekeinde viert zou het zeer ongewenst zijn als de rest van het gezin ziek wordt. En dochter mag dan qua verkoudheid wel naar school, maar ze kan nergens komen als iedereen thuis moet blijven. 

Vooral qua inkomsten zou het heel slecht uitkomen. Ik piekerde er even over, maar bedacht me toen dat de man bij verkoudheid altijd nog een Corona test kan doen. Op die manier zou hij (als het geen Corona is natuurlijk) "slechts" twee dagen werk verliezen. 

Vooralsnog laat ik dochter steeds goed haar handen wassen, gaan we veel naar buiten (daar waar er geen mensen zijn natuurlijk) en niest ze super goed in haar elleboog. De kusjes laten we maar heel even en alle ramen staan open (dat in verband met die aërosolen ). Hopelijk is ze snel weer beter, zonder de rest aan te steken... 


Was er bij jou thuis al iemand verkouden? En wat heb je toen gedaan? 

Reacties

  1. Geen verkoudheid, wel hooikoorts. Hier in de buurt weet men dat, en schrikt niet als er eens een proest uitkomt(in de elleboog natuurlijk) Toch blijf ik veel in en rondom huis. Ik heb zelf een kwetsbare gezondheid dus houd ik me goed aan de afstandsregels. En thuis veel met ramen open. Ik werk veel in de tuin en ben zelfs in de gemeentetuin bezig met onkruid weghalen. Ik wil toch beetje bezig blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hooikoorts lijkt me op dit moment extra vervelend. Fijn dat de mensen in de buurt het weten en er niet van schrikken als je eens niest.

      Verwijderen
  2. Dochter van 7 is altijd aan het snotteren. Gelukkig weet de juf dat en mag ze toch naar school. Anders zou ze binnen moeten blijven tot corona van de aardbodem verdwenen is.

    Zoon van 10 ging deze week opeens erg hoesten. Toen er een coronatest dreigde, was hij direct weer beter: test was nóg erger dan school.

    Wij zijn er langzamerhand steeds makkelijker mee voor de kinderen. Voor onszelf zijn we strenger.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts