Kinderstreken



Dochter heeft een groeispurtje en dus (?) haalt ze van alles uit - meer dan anders bedoel ik dan.... Helaas voor haar pakt niet alles gunstig uit voor haarzelf. Zo pakte ze gisteren het schepnet van zoon om ermee in de brandnetelgier te roeren. Dat ging niet helemaal goed. 

Met een bedremmeld gezicht kwam ze binnen om midden in de woonkamer te blijven staan. De walm waarmee ze omgeven werd bereikte eerst zoon en daarna mijn neusgaten. Het arme kind stonk alsof ze in de brandnetelgier had gebadderd. Mocht je niet weten hoe brandnetelgier ruikt: het ruikt even vies als gewone gier (en mocht je dat niet kennen: denk aan rotte vis...). 

Ik moest er een beetje om lachen, maar dochter vond het helemaal niet leuk om zo vreselijk te stinken. En ze wilde ook niet in bad. Helaas... er zat niets anders op: ze moest in bad MET haren wassen. Ik liet er mijn pannen noodgedwongen voor in de steek. Gelukkig kon de man overpakken. 

Toen de eerste schrik van de stank en het haren wassen gezakt waren ging het wel weer. 

Ze rook weer als een roosje toen ze aanschoof voor het eten. 

Ik denk echter dat ze niet snel nog eens in de brandnetelgier zal roeren...



Reacties

  1. Ik moest wel lachen hoor...ik houd wel van kinderen die onderzoekend zijn, en tja soms gaat dat een beetje anders dan ze dachten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze vond ik ook wel leuk :-) Dochter is erg onderzoekend, dus soms ben ik er wel eens moe van (als de afvoer van het toilet volgepropt is met wc-papier of zo....).

      Verwijderen
  2. Op zich werkt dit veel beter dan als je het zou verbieden. Ervaring is de beste leermeester ; )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, van die gier blijft ze nu wel af denk ik. Helaas hebben niet alle streken van dochter zulke mooie natuurlijke consequenties.... 😉

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts