De leukste kringloop van het dorp


Zoon kreeg gisteravond een idee voor een parfumlijn (internationaal ook nog geloof ik), wat zich uiteindelijk vertaalde naar een kringloopwinkeltje in onze tuin. 

Laaiend enthousiast was hij. Gisteravond werd gelijk al het speelgoed uitgezocht. Er werd een lijst opgesteld met items met de bijbehorende prijs, waarna alles geprijst werd. Ik bedong mijn veto-recht, maar dat hoefde ik niet te gebruiken. Wat weg mocht, dat mocht ook wel weg. 

Om tien uur vanmorgen zaten zoon en dochter stuiterend van enthousiasme achter de schoongemaakte tuintafel aan de straat. Te wachten op klanten. 

Nu moet je weten dat wij aan een doodlopende straat wonen (...). In een heel klein dorp. 
Ik maakte me (in tegenstelling tot zoon) dus een klein beetje zorgen over de aanloop. Gelukkig hebben we hele lieve buren. Ik geloof dat iedereen in de straat wel even bij het tafeltje is wezen kijken - en er ook wat kocht. 

En sommigen kwamen ook wat brengen - want dat mocht ook van zoon. 

Ik was er niet steeds bij, maar iedere keer als er iets verkocht werd, dan steeg er een gejoel op vanuit de tuin, wat veel goeds beloofde. Er was een geregelde aanloop, waarbij zoon zelfs tijdens de maaltijd even naar buiten moest rennen omdat er iemand bij zijn kraam stond. 

De kinderen hebben genoten en de hele buurt genoot een beetje mee - samen met ons. 
Het was net Ot en Sien in het echt :-)

Reacties

  1. Wat leuk dat ze zoveel aanloop hadden, dat is wel echt genieten vanaf de zijlijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts