Vroeg opstaan voor meer actie


Omdat hier overdag weinig ruimte is om na te denken (laat staan nadenken terwijl ik achter een computer zit...) was ik op zoek naar meer ruimte in mijn dag. 
Aan het einde van de dag is de energie vaak op en is Netfix erg fijn. Het is alleen niet heel bevredigend en daarbij bleven een aantal dingen liggen (administratie, blog, marktplaatsverkopen). 

Nu weet ik dat je eigenlijk na een lange vermoeiende dag toch moet gaan sporten en zo. De opvoeding van zoon is echter al topsport op zich. En na een hele dag min of meer pedagogisch verantwoord opvoeden met regelmatig meer hindernissen dan een doorsnee gezin zich kan bedenken is de koek hier aan het einde van de dag vaak op. En nee... dan krijg je mij met geen 10 paarden meer op een crosstrainer (die ook op marktplaats gaat trouwens).  

Ik besloot echter dat ik me daar niet meer achter wilde verschuilen en zette de wekker op 6 uur. Want ook al ben ik geen ochtendmens, in de ochtenden krijg ik wel de meeste dingen gedaan en ben ik nog fit. 

Na vier dagen bleek echter dat mijn avondritme slechts met veel moeite enigszins mee verschoof en dat mijn humeur in een ernstig neerwaartse curve geraakte. Wat niemand goed deed. 

En dus zette ik de bakens minder scherp. Ik probeer nog steeds vroeger naar bed te gaan (richttijd 22.45 uur licht uit). De wekker zet ik wat later: 6.45 uur blijkt een hele mooie tijd. En wordt het toch later of ben ik erg moe, dan wordt de wekker niet gezet. 

De kinderen mogen om 7.45 uur van hun kamer, dus zo is er meestal toch nog een uurtje om zelf dingen te doen. Het is een mooie balans. 

En als dochter eventueel weer naar school gaat, dan zit ik alvast in een schoolritme (al is mijn ochtendtijd dan weer weg - helaas).

Hoe vind jij nog tijd voor jezelf in je dag naast je gezin? 

Reacties

  1. Fijn! Ik had altijd de ochtend nog even voor mezelf, aangezien ons zoontje Noa altijd uitsliep . We hebben nu z'n ritme veranderd waardoor dat iets veranderd is. Even wennen; meer voor mama ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigen tijd ís ook heel belangrijk. Ik kan me voorstellen dat je even moet wennen!

      Verwijderen
  2. Ik ga 's ochtends hardlopen en heb 2 momenten op de dag een soort heilig verklaard, waarop ik niet gestoord mag worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Verstandig Nicole! Zowel het hardlopen als die momenten voor jezelf.

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts