Marktplaats verkopen


Het niet / nauwelijks hebben van inkomsten zorgt bij mij voor nogal wat onrust. De onzekerheid slaat lam. En dat is een naar gevoel.


Ik heb nagedacht  hoe ik toch wat inkomen zou kunnen genereren, maar bijna alles valt af omdat ik zo gebonden ben met zoon. En aangezien alle veranderingen in structuur weer voor veel onrust zouden zorgen (waar we net de ergste onrust weer onder controle lijken te hebben) kan ik daar niet aan tornen. 

Het is echter enorm frusterend om niet bij te kunnen dragen aan het gezinsinkomen. 

En daarom besloot ik toch weer eens een poging te doen met marktplaatsverkopen. Het levert niet veel op, maar het is wel iets wat ik af en aan kan doen. En het ruimt op - wat ook heel fijn is. En dus probeer ik iedere dag (of anders om de dag) wat spulletjes op marktplaats te zetten. 

Alles wat weg kan, dat gaat erop. 

En wat ik nu zo grappig vind... je weet vooraf nooit wat verkoopt en wat niet. 
Van m'n incomplete spel (valkuil) verkocht ik bijna direct 3 knikkers... Maar de mooie North Face rugzak (1 vakantie gebruikt) stond een poosje op marktplaats voordat hij weg ging.

Wel verkochten we de afzuigkap die al maanden ongebruikt ontzettend in de weg staat in de garage. Het fietszitje van dochter waar ze niet meer in past ging ook weg. 

Alles bij elkaar verkocht ik voor 57 euro aan spullen de afgelopen week. Het is geen wereldbedrag, maar toch mooi een week boodschappengeld. 

En ook hier leer ik weer van. Het hele handelen is namelijk niet echt (echt niet) mijn ding. Een mens moet echter iets. En juist dingen doen waar je niet goed in bent zijn soms ontzettend leerzaam. 

Ben jij een goede verkoper? 

Reacties

  1. Heb je al eens nagedacht over het invullen van enquêtes dat kan al 's avonds op de bank. Niet dat je daar honderden euro's mee verdiend maar vaak zijn er bonnen te verkrijgen of een klein geldbedrag. Bij euroclix kan je ook nog verdienen als je iets online koopt bij de aangesloten winkels en dat zijn er veel. Maar ook waardevolle mening, lifepoints, opniniemeters, GFK, Toluna zijn betrouwbare sites. Zelf doe ik dit ook en ik spaar de bonnen en geld op voor de decembercadeautjes of voor verjaardagen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik heb me aangemeld bij euroclix. Mogelijk komt daar nog iets bij. Bedankt voor het noemen van betrouwbare sites! Ik zal er eens naar kijken.

      Kadobonnen zijn ook handig voor als we spullen nodig hebben.

      Verwijderen
  2. Nee, ik ben een hele slechte tot mijn spijt. Mijn spullen zijn totaal niet populair.

    In verband met bijdragen aan het gezinsinkomen: heb je al eens overwogen om anders Google adsense op je blog te zetten? Of je aan te melden bij LinkPizza zodat je eventueel soms posts kunt schrijven voor een vergoeding?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor het meedenken Nicole,
    Google adsense staat erop, maar levert nauwelijks iets op. Mogelijk heb ik instellingen verkeerd staan ( ik ben niet zo handig met de computer als ik zou willen...).
    Ik zal er nog eens naar kijken.

    LinkPizza ken ik niet. Bedankt voor de tip!! Schrijven gaat namelijk wel, als ik m'n tijd maar in kan delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je zou ook eens kunnen kijken of je wat thuiswerk kunt doen. Mijn schoonfam. deed dat lange tijd. Ook de thuiswonende kinderen hielpen een handje mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Of je wordt een afhaalpunt voor pakketjes. Heb je wel ruimte voor nodig, maar daar kun je een kleine vergoeding voor krijgen. Overigens geen idee of dat nu veel oplevert omdat veel mensen zelf thuis zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi,
    Ik begrijp je onrust volkomen. Ik zou dat ook hebben.
    Een collega van mij is bewust 2(korte) dagen gaan werken. Dit werd haar van alle kanten geadviseerd door professionele hulpverleners. Ook zij heeft een geadopteerde zoon met hechtingsproblematiek. Het is heel moeilijk geweest in het begin. Maar uiteindelijk heeft het voor beiden veel opgeleverd. Zoon kreeg meer vertrouwen in het leven en m'n collega kwam even los van zoon wat haar uiteindelijk energie oplevert nu.
    Misschien heb je hier niks aan maar misschien ook wel.
    Ik wens jullie veel goeds!
    Hartelijke groet, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Yvonne, dit is zeker iets om naar toe te werken. Helaas ging er iets grondig mis met de behandeling (die het juist beter zou moeten maken..). Onze zoon is nog nooit zo slecht geweest. Het gaat nu weer ietsje beter, maar hij is nu nog te kwetsbaar om zijn zorg aan iemand anders over te dragen dan mijn man :-(

      Ik probeer nu dagelijks een half uurtje weg te gaan op een vast moment. Dat heeft al heel wat voeten in de aarde...

      Verwijderen
    2. Wat pittig zeg! En wat een frustraties/boosheid/onmacht zal je gevoeld hebben na het falen van de behandeling. Vreselijk. En dat in deze tijd. Veel sterkte!
      Yvonne

      Verwijderen
    3. Ik ben niet boos. Het is niet leuk, maar soms gaat er onbedoeld iets mis. Het is echt heel naar en sneu - en niet alleen voor zoon (hoewel die hier echt wel de meeste last van heeft).

      Verwijderen
  8. Heb je ook een link naar je marktplaats advertenties?
    Gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Yvonne, Ik heb geen idee hoe ik een link plaats naar mijn marktplaatsadvertenties...

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts