Zelf brood bakken: Italiaanse bollen brood


Wij bakken al heel lang zelf brood. Eerst 20 jaar (of zo) met de broodbakmachine. Toen broodbakmachine nr 2 instortte had ik geen zin om een nieuwe te kopen en dus deden we zonder. Wat ook gewoon heel goed bleek te werken. 

We hebben inmiddels meerdere broden in het repertoire, maar er is een recept wat er toch wel uitspringt: ons Italiaanse bollen - brood. 

Het is een brood wat smaakt naar Italiaanse bollen, maar dan zonder het gedoe om allemaal bolletjes te maken (en als je dat toch wilt... ga gerust je gang). 

Kijk op mijn eetblog voor het recept

Ik ben overigens benieuwd of meer mensen het broodbakken gaan ontdekken. Al dat gehamsterde meel zal toch niet alleen bij mensen terecht zijn gekomen die altijd al bakten. Wie weet wat de Corona teweeg gaat brengen in het thuis bakken van broden! (niet het grootste gevolg van de Corona, maar toch...). 

Reacties

  1. We eten heel weinig brood, dat maakt dat we nu steeds geroosterd brood eten. Ik heb geen vriezer, dus heb ook niet gehamsterd.
    Toen er geen brood te verkrijgen was heb ik inderdaad wel brood gebakken met de kinderen. Erg leuk om weer eens te doen. Deed me denken aan andere tijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind brood bakken erg lastig. Het is me nog nooit echt goed gelukt.
    Gr Yvonne D

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts