Minder vaak boodschappen doen


Met het Corona gedoe had ik voor een langere periode boodschappen gehaald. Pas de afgelopen week kwam ik weer eens in de supermarkt. Ik had het niet gemist :-). Vooral zuivel haalde ik: yoghurt, melk en wat goedkope roomijsjes :-). Los van de corona bevalt het me eigenlijk wel om minder vaak boodschappen te doen. Je haalt toch steeds dezelfde dingen en bij iedere boodschappenbeurt slippen er ook semi-overbodige dingen mee de kar in. Daar staat tegenover dat je aanbiedingen mist als je eens per maand boodschappen doet. Ik denk echter dat dit tegen elkaar opweegt. 

Los daarvan vind ik het boodschappen doen op dit moment een bijzonder a-relaxt gebeuren. De ene helft sluipt met een benauwd gezicht onhoorbaar de supermarkt door, terwijl de andere helft zich niks aantrekt van anderhalve meters of van de vraag om in je eentje boodschappen te doen. Het ontsmetten van de kar moet je ondertussen zelf doen met een sprayflacon die iedereen aanraakt. 

Maar goed...  Minder vaak boodschappen doen dus. 

Ik ben begonnen om op mijn telefoon een lijst te maken van alle boodschappen die ik nodig heb in een maand. Een paar dingen blijken sneller op te gaan dan ik dacht en een paar items daarvan blijken echt onmisbaar te zijn (zoals mayonaise...). 

De houdbare dingen wil ik dan in mei in 1 keer bij de supermarkt halen (of laten brengen). 
Groenten wil ik voortaan in een maand hoeveelheid bij de groentenboer kopen. We kochten hier namelijk aan het begin van de Corona voor 34 euro voor een ruime maand aan groenten (diepvriesspinazie, boerenkool en zuurkool van de supermarkt niet meegerekend overigens, maar dat was misschien nog 10 euro). Deze groenten bleven goed houdbaar. 

De komende maand zal er nog niet zoveel opbrengst uit de moestuin zijn, daarna hoopt ik dat de groentenboer een aanvulling wordt op eigen oogst. 


Het fruit bestaat hier de laatste tijd uit appels (van de appelboer) en (ingevroren) bananen die ik in het weekeinde gebruik om een shake van te maken (ook weer met appel). De variatie is klein, maar eigenlijk is dat ook wel prima. Niemand houdt hier echt van citrusfruit en de appels en bananen hebben de beste prijs - hoeveelheid verhouding. Daarbij: onze voorouders deden het prima op appels en peren. Er is niets mis met Nederlands fruit (en bananen :-)).

Hoe vaak ga jij naar de supermarkt met de Corona?

Reacties

  1. Veeeel minder ook. Ik vind het een vervelend gedoe nu, en echt een grote Onderneming om het te doen. Dus ik sla meer in als ik ga, en ga zo min mogelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij laten het thuis bezorgen eens per week. Inderdaad wat je schrijft het is momenteel behoorlijk a-relaxed dus ik ga liever niet de winkels in...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts