Hergebruik in de moestuin


Het leuke van geen geld uit willen / kunnen geven is dat het je dwingt tot creativiteit. Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier denk ik toch vaak  'dan koop ik even...'. Vaak zijn het geen grote dingen, maar toch komt er zo steeds weer iets bij. 

Zo wilde ik de erwtenplantjes langs de bamboe stokken leiden. Zelf kunnen die plantjes zich niet vasthouden aan de stokken. Ik dacht gelijk aan touw, maar dat bleek op te zijn. 

Ik dook de schuur in en vond een paar lijnen van een oud windscherm. Met 1 lijn en de (opgespaarde) netjes van uien en sinaasappels bekleedde ik de stokken met netjes. Het is een gezellig en functioneel geheel geworden. 

Die netjes blijf ik voorlopig nog maar even sparen. 

Voor wie zich afvraagt wat die witte dingen zijn aan de voet van de stokken: dat zijn oesterschelpen. De vogels eten graag de net opgekomen peulen op. De oesterschelpen houden de peulen uit het zicht van de vogels tot ze wat groter zijn en minder aantrekkelijk. 


Reacties

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts