Thuis uit eten

Lange tijd heb ik moeite gehad met restjes. Ik zette ze in de koelkast en vergat ze. Sinds ik restjes omarmd heb als een mogelijkheid om thuis uit eten te zijn worden ze ook daadwerkelijk opgegeten én genieten we er zelfs van. Ik zie het als kans om een avondje lui te zijn met koken en we vinden het allemaal lekker om te kunnen kiezen uit verschillende gerechten.

Het werkt als volgt: twee dagen achter elkaar worden gewoon de maaltijden gekookt. De restjes bewaar ik in de koelkast. 
Op dag drie hebben we restjesdag. Als het te weinig is als maaltijd, dan maak ik er nog iets bij.

Zo aten we vandaag:
  • Een restje pasta
  • Een rest bolognaisesaus (opgewarmd)
  • Een rest gekookte wortels met peterselie (kort opgewarmd met een klontje boter).
  • Een restje linzenpuree

Daarbij maakte ik vers
  • Een pan rijst (het basisrecept om niet-snelkookrijst te koken staat er gelijk bij via een linkje - voor wie interesse heeft)
  • Een grote pan met dikke Indiase tomaten-linzensoep - één van onze favorieten. Dit is lekker als soep, maar ook lekker over de rijst. Wij aten hem deze keer bij de maaltijd. 

Op m'n andere blog schreef ik een stukje over 'nooit meer boodschappen doen' (en nee... dat komt niet door het opeten van restjes.... ;-))

Reacties

Populaire posts