Twintig bespaartips

Op m'n andere blog gaf ik twintig bespaartips: Twintig bespaartips voor een rijk 2017


Het is een lijstje basics waar ik me over het algemeen redelijk aan houd. Het is ook een lijstje die hier al jaren zorgt voor goede resultaten. In vergelijking met de doorsnee Nederlander zijn wij zuinig. Als wij ooit al eens nieuwe meubels kopen (het merendeel is tweedehands of zelfgemaakt), dan doen we daar jaaaaaaren mee. Wat zeg ik... als we tweedehands meubels (of wat dan ook) kopen, dan doen we daar ook jaren mee.


Dat ik mijn baan op kon zeggen (nog 5 werkdagen mensen!), is voor een groot deel te danken aan die spaarzaamheid. De man zijn bedrijf loopt ook wel steeds een stukje beter, maar als we op grotere voet leefden, dan was de constructie van éénverdiener toch echt geen optie.


Valt er nog iets te besparen?

Ondanks dat we het dus best aardig doen qua besparen krijg ik echt zin om de financiën weer eens goed onder de loep te nemen.

Extra mogelijkheden om te besparen:

In februari wil ik de zakelijke en privé financiën aan de hand van mijn eigen bespaartips nog eens goed onder de loep te nemen. Daarbij wil ik prijzen gaan vergelijken. Op dit moment kopen we de 'boodschappen' voor huishouden en bedrijf bij een handjevol vaste verkopers, die vooral gunstig zijn vanwege het gemak. Ik ben benieuwd of er aan de inkoopkant op dat vlak nog veel te besparen valt. 

Ik wil vanaf februari naar vier bespaarkansen gaan kijken: 
  • Op welke vlakken kunnen we in de inkoop verder besparen (vergelijking aanbieders)
  • Waar zitten er nog kleine bespaaropties, zonder dat we inleveren op levensgenot.
  • Welke kleine uitgaven doen we nog te nonchalant en hoe kunnen we daar anders mee omgaan?
  • Op welke (andere) vlakken valt er binnen het bedrijf te besparen?

Wat zijn jouw bespaar - voornemens voor dit jaar?


Reacties

  1. Verder gaan met weekmenu's en zo zuinig mogelijk inkopen. Dat verdient wekelijks het meeste.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts