Loslaten en besparen

Misschien is het stom, maar ik merk dat ik het moeilijk vind om mijn oude blogje hier los te laten. M'n nieuwe blog is net even iets anders van opzet en dat is goed zo.
Alleen mis ik m'n uitlaatklep voor korte overpeinzingen en ik mis de stok achter de deur voor besparingen.



Dusss.... blog ik hier lekker inconsequent nog een poosje door. Over besparen en zo.
En dan zet ik daaronder wel een linkje met wat er op m'n andere blog gebeurd. Voorlopig dan.

Dan kan ik hier gelijk mooi schrijven over de bespaarvlaag die hier waait vanuit de Frugalwoods...
Ik hou mezelf nog enigszins in (want de man is druk, ik ben druk en straks is het rustiger dus logischer om met besparingen aan de slag te gaan), maar ondertussen let ik wel alvast een beetje meer op de uitgaven.

Het thema van dit moment is het wegwerken van de voorraden en het daadwerkelijk opeten van restjes. Dat laatste vind ik namelijk echt moeilijk. En dus eindigen er nogal eens etenswaren als scheikundig experiment.

Hoe staat het met jouw voorraad?
En eet jij daadwerkelijk al je restjes op? 



Op mijn andere blog:

Mijn vier favoriete series op netflix

Reacties

  1. Hier is het wegeten van restjes heel simpel: als oudste zoon er de tijd voor heeft (dus geen school) eet hij rustig 3 keer per dag warm... Ik kook ook nooit precies afgepast, hier in huis wil het nog wel eens wisselen hoeveel ieder eet. En sinds ik de restjes per portie in transparante dozen in de koelkast bewaar wordt het bijna nooit meer vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is fijn zo'n vaste restjes-fan. Die transparante dozen klinken wel heel handig.

      Verwijderen
  2. Ik heb toevallig gisteren even wat restjes opgemaakt. Ik twijfelde of het ging smaken, maar vriend was érg enthousiast, dus dat was wel weer heel mooi. Dat proberen vind ik ook niet altijd fijn, je wilt toch wat lekkers voorzetten. Aan de andere kant; als het niet gebruikt wordt is het ook zonde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je vriend zo enthousiast was over de restjes. Hier zijn de mannen eigenlijk vaak ook enthousiast als er restjes op tafel komen. Het is meer dat ik het gewoon vergeet en steeds opnieuw een nieuwe maaltijd kook...

      Verwijderen
  3. We proberen ze direct de volgende dag te eten, of op z'n laatst de dag erna. Als we nu al weten dat dat niet gaat gebeuren, gaan ze direct de vriezer in. Als het precies één portie is, nemen man of ik het nog wel mee naar het werk voor de lunch.

    Siebrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier word niets weggegooid!
    Ik stop het in quiches of maak er met bladerdeeg bijzondere flapjes van of maak er soep van.
    Maar weggooien nee.......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die quiches en flapjes klinken wel bijzonder goed!

      Hier een gluten- en lactosevrij etend kind dus dat is voor mij een wat lastiger optie... Anders wist ik het wel! Bedankt voor de tip!

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts