En stop het geld maar in de put...

Ik was van plan om vanavond een blogje te gaan schrijven dat we zo goed bezig zijn met besparen, toen de man vanmiddag belde.

De man zit voor zijn werk in Duitsland en kreeg halverwege de rit pech met de bestelbus. De motor stopte er midden op de snelweg opeens mee. Kennelijk zit er een gat in de motor. Het ding is niet meer te repareren. Dat is een schadepost van een paar duizend euro (katsjing). Ondertussen bleek er geen Europadekking op de bedrijfswagen te zitten (waarvan ik dacht dat we dat toch echt geregeld hadden). Duss... wegslepen 350 euro (katsjing!), extra persoon met extra bus naar Duitsland laten rijden - want tsja... de klus loopt gewoon door (katsjing!), extra hotelovernachtingen boeken - want ze zijn er nog niet en oh ja... er komt ook nog iemand extra bij voor een paar nachten en met nog een extra nacht zitten we opeens in een veel duurdere periode met hotelovernachtingen.... (katsjing! Katsjing! Katsjing!).

Zoiets, maar dan op de snelweg met verkeer wat
160 km / uur rijdt en een vrachtlading aan spullen... 

En ondertussen zit ik thuis mee te leven met een man die toch echt wel even in zak en as zit.

Godzijdank mankeren de man en zijn maat verder zelf niets, maar het is toch een berg ellende waar je niet op zit te wachten. Zéker niet op de vooravond van het (zelfverkozen) wegvallen van één inkomen...

Gelukkig heb ik binnenkort tijd om alle verzekeringen eens goed door te nemen...

Hopelijk verloopt de rest voorspoedig.

Ondertussen zette ik op m'n andere blog een fantastisch recept voor chocolademuffins... 
Dat was vóór het hele gedoe. Maar daar zou ik er nu wel eentje van lusten...

Reacties

Populaire posts