Snelle maaltijden zelf maken

De maandagen zijn hier altijd hektisch. Ik ben pas rond half zes thuis en dan is het hele gezin moe en hongerig. Echt een moment om razendsnel een maaltijd op tafel te zetten.

Als het me lukt, dan kook ik op zondag (of zaterdag) voor twee dagen. Soms valt dit plan in het water omdat we dan allemaal opeens meer eten, of omdat de eetplannen van die dagen veranderen (bijvoorbeeld omdat de man opeens pannenkoeken bakt).

Tja en daar sta je dan op maandag, met een wens voor een snelle gezonde maaltijd..

Bij het rondneuzen op pinterest vond ik toevallig allemaal enthousiaste posts over vriezermaaltijden. En dan bedoel ik geen eerder klaargemaakte maaltijden, maar zakjes met samengevoegde ingrediƫnten. Die zakjes vries je in, om ze op het moment dat je ze nodig hebt (al dan niet ontdooit) in een pan te gooien.

Bakken, mie erbij maken of eerder gekookte rijst opbakken en voila! In 15 minuten een lekkere maaltijd op tafel. En omdat er bijna geen werk aan zit, lukt het merendeel ook nog wel met een kind op je arm - wat ik naast het tempo het grootste pluspunt vind.

Het hele gezin vond het experiment buitengewoon geslaagd. Daar kan geen pizza of kant en klaar maaltijd tegenop. Niet qua smaak, maar zeker ook niet qua prijs.

Klik hier voor de recepten.

Reacties

  1. Deze week vriezerbakjes gekocht die zo de oven in kunnen. Denk dat ik er een gerecht met aardappels en vlees in maak voor de vriezer. Beetje erwtjes uit de vriezer erbij of wat broccoli en je bent weer klaar.
    Ik wil ook zakjes gaan voorbereiden die je zo in de snelkookpan kan mikken, wat dingen erbij en klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klinkt ook handig die vriezerbakjes. Van wat voor materiaal zijn die?

      Verwijderen
  2. Deze week vriezerbakjes gekocht die zo de oven in kunnen. Denk dat ik er een gerecht met aardappels en vlees in maak voor de vriezer. Beetje erwtjes uit de vriezer erbij of wat broccoli en je bent weer klaar.
    Ik wil ook zakjes gaan voorbereiden die je zo in de snelkookpan kan mikken, wat dingen erbij en klaar.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts