De eerste dag in wintertijd

Zo met de klok een uur achteruit en een kind wat om half zes (want tja... klok een uur achteruit, maar de innerlijke klok van zoon nog niet) naast het bed staat te dansen loop je de rest van de dag voor op de tijd.
Tel daar een flinke verkoudheid met koorts mijnerzijds plus een afwezige man bij op en je snapt dat ik gisterochtend om half negen de wijzers van de klok vooruit zat te kijken.

Al lang wakker op dit tijdstip...


Op dat moment wenste ik heel even dat zoon goed was in tv hangen of uren zelfstandig kon spelen.

Helaas is geen van beiden het geval. Ik voelde me even zielig, maar besloot toen om 's morgens spelletjes spelen op de bank, samen de dagelijkse dingen doen en zelf spelen (en dus bankhangen voor mij) af te wisselen. Voor de middag regelde ik een speelafspraak.

Toen was ik nog blij toen het eindelijk bedtijd was, maar we zijn de dag goed doorgekomen, ondanks mijn beperkte energie.

Wel ben ik voor het eerst blij dat morgen de school weer begint.
Ik duik dan waarschijnlijk nog een paar uur mijn bed in.

En aan de wintertijd wennen we in een week of drie ook wel weer.


Loop jij die eerste periode in de wintertijd ook voor op de klok?

Reacties

  1. Nou eigenlijk niet....ik ben blij dat de kinderen nu iets beter hun bed uit komen.maar dat effect is volgende week alweer verdwenen. Ik heb meer last, (nou ja de kinderen dan) met de omschakeling naar zomertijd.
    Hier wel even gedoe omdat Hubbie perongeluk een klok twee keer achteruit had gezet.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat loop ik zeker. In mijn geval wel fijn. De laatste tijd waren we allemaal niet uit bed te krijgen, en nu lukt het ineens wel. Ik hoop dus dat het nog even duurt voor wij aan de wintertijd gewend zijn.
    Hopelijk krijg je de komende uren even wat rust.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vreselijk veel last heb ik er zelf van. Ben altijd vroeg wakker maar nu dus extra vroeg. De kinderen hebben er geen last van. Gelukkig was mijn man gisteren wel thuis want ik was tot weinig in staat. Bekaf. Geef mij de tijd in de zomer maar. In maart heb ik nooit ergens last van maar dit weekend is het elk jaar raak.
    Groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts