Schadeafhandeling aardbevingen weg bij NAM?

Hoewel ik helemaal aan het andere eind van Nederland woon volg ik de ontwikkelingen rondom de aardbevingen in Groningen met interesse.

Één van de dingen die bij mij verbazing opriepen is de enorme macht van de NAM in het hele verhaal. Zelfs de schadeafhandeling ligt kennelijk bij hen. Een bizar gegeven als je erover nadenkt: de veroorzaker van de aardbevingen stelt de schade vast....

Gelukkig voor de bewoners heeft de tweede kamer inmiddels bedacht dat dit toch een beetje raar is en willen ze hier iets in veranderen.

Het enige wat ik me afvroeg is of ze de al afgehandelde zaken met terugwerkende kracht bekijken. Maar dat zal wel weer niet. Hopelijk wordt het plan op korte termijn inderdaad doorgezet. Ik gun het de mensen met schade erg.


Welk nieuws volg jij?


Reacties

Populaire posts