Original play

Een poosje geleden las ik op één van mijn inspiratiesites (The Daily Groove) een artikel over spelen met kinderen (en dat je ze dat vooral zelf met elkaar moet laten doen) en original play . Er stonden allemaal linkjes bij met filmpjes die ik bekeek.

In de filmpjes kwam een professor aan het woord, die vertelde over original play en hoe fantastisch dat doorwerkte in het contact met kinderen / in het contact wat kinderen hebben met anderen. In veel woorden werd er verteld dat je gewoon moest stoeien. Daarbij waren er voor volwassenen 3 regels:
- niet vasthouden
- niet kietelen
- niet opstaan

Voor kinderen gelden er geen regels. 

Ik bekeek de filmpjes met stoeiende ouders / volwassenen en kinderen en de uitleg van het concept - en snapte geen bal van wat nou het fantastische deel ervan was. 

Tot ik vorige week met zoon aan het stoeien sloeg. Helemaal fantastisch vond hij het. Gierend van het lachen lagen we halverwege allebei op de trampoline (want dat is een fijne, zachte en veilige stoeiplek - tenminste als je er een net omheen hebt zoals wij).

Sindsdien vraagt hij dagelijks of we gaan stoeien. Kennelijk is dat het aller-allerleukste wat we samen kunnen doen.

Zelfs beren stoeien

Kijk vooral zelf ook even naar de fimpjes over original play van Fred Donaldson
Je vind hier deel één, deel twee, en deel drie


Stoei jij met je kinderen? 



Reacties

Populaire posts