Over zon, krabben en uitjes

Ik ben even niet jaloers op alle regio's waar de scholen alweer begonnen zijn...
Hier viert de vakantie nog hoogtij (hoewel voor mij de laatste week - helaas...).

En wat genieten we! Ik fietste eerder deze week met zoon naar het Veerse meer om krabben te vangen. Krabbenhengel (stok met touw en knijper + spekjes), schepnet en emmer gingen mee.
Bijzonder leuk om dan drie van die kleuters, schouder aan schouder, heel fanatiek door het water te zien speuren - om er dan gillend uit te rennen als ze een krab zien.. LOL!
En dan zijn daar de grotere kinderen die hen leren hoe je krabben vangt en ze voorzichtig optilt. Leuk om te zien hoe geduldig en lief kinderen van een paar jaar ouder kunnen zijn voor die kleintjes.
Zoek de krab!

Verder halen we zoon zijn buurtvriendinnetje af en toe op om mee te gaan naar een speeltuin elders, of gewoon om buiten te spelen. Zo leuk om te zien hoe hun spel steeds fantasierijker wordt. En fijn om het buurtvriendinnetje wat te kunnen bieden. Ik heb het idee dat er weinig tot geen uitstapjes zijn en buiten zie ik haar nooit spelen als wij haar niet ophalen.

Gisteren togen we met vriendinnetje naar het strand. Ze was al eens een keertje op het strand geweest vertelde ze, maar nog nooit in zee. Na een uurtje stilletjes spelen naast de handdoek durfde ze steeds meer en was ze uiteindelijk helemaal om (en helemaal dol haha). We hadden twee plonzende, spetterende en door het zand rollende kleuters: héérlijk! Net zo heerlijk als het strandweer trouwens.

Bij thuiskomst vertelde vriendinnetje aan haar moeder dat ze morgen wéér met ons naar zee wilde :-). Niet dat we vandaag naar zee gaan, maar áls we deze week nog eens gaan, dan vragen we haar zeker mee.

Eigenlijk best een echte budgetvakantie zo, met onze bescheiden uitjes. De enige uitspatting is de huurfiets die ik deze week huurde, wegens geen fiets en geen zin om met dit mooie weer op zoek te gaan.


Ah, ik hoop dat jullie net zo genieten van het prachtige zomerweer als wij.

Reacties

  1. Mooi dat je het buur vriendinnetje mee vraagt, haar plezier in het uitje zorgt dat jezelf nog extra geniet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk dagje zo! Wij zitten helaas alweer volop in de school- en sportafspraken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is inderdaad ineens hoogzomer! Mijn kinderen moeten deze week weer naar school, en dat is niet echt ideaal nu het zo enorm heet is.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts