Een zen-huishouden

Ooit ga ook ik zo'n zen-huishouden hebben. Niet met van die strak-witte muren en witte meubels hoor, dat vind ik te eng (en niet praktisch met zo'n huishouden met poezen met vieze pootjes, morsende baasjes en kinderen met kleefhandjes). Maar een kleurig, doch veel leger huis trekt me wel. Al was het alleen maar omdat ik niet van poetsen en opruimen hou.

Dit heb ik dus niet in het echt he...
Hoewel fantastisch voor kleuters ;-)

In de praktijk vind ik het een lastig iets dat ontrommelen met twee rommelige mannen en een iets minder rommelige, doch licht chaotische zelf. Toch doe ik deze zomer weer een poging om een stuk dichter bij het ideaal van leger en netter te komen

Op dit moment wordt er dagelijks een stukje van het huis aangepakt. Helaas (of gelukkig haha!) voor jullie vergeet ik altijd om mijn fototoestel te pakken, dus mooie voor- en na-foto's kunnen jullie waarschijnlijk tijdens het hele proces vergeten.

Vandaag pakte ik het snoepmandje aan. Dat is een mand waar we alle lekkernijen in bewaren. Denk aan pinda's, noten, gedroogd fruit, chips en chocolade (hoewel die laatste nu even in de koelkast ligt) en er liggen ook wat snoepjes in.

Het is zo'n mand waar af en toe dingen in- en weer uitgaan. Het echte opruimwerk was al enige tijd geleden en een deel van de inhoud bleef eeuwig achter (zoals van die vieze toffees die niemand wil).

Alle zaken die we waarschijnlijk toch niet meer gaan eten zijn weg gegooid. De rest is geordend en de stoffen bekleding van de mand ligt in de wasmand.

Nou-nou... als dat hier geen super geordend huishouden wordt, dan weet ik het niet meer.

Hoe zen is jouw huishouden?

Reacties

  1. Er zijn nog genoeg dingen die ik uit wil zoeken, opknappen, opruimen.
    Gisteravond kreeg ik ineens het idee dat er wat anders op de muren van de woonkamer moest. En heb ik mbv manlief en zoons het eea verplaatst. Het voelt nu meer zen/warmer aan in de kamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mwah... ik wil het wel graag. Maar het kan zeker nog beter.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts