Een natte dag

De morgen begon al wat vochtig met een kind met een natgeplaste pyjamabroek en een barbie die schipbreuk leed in bad. Nou hebben we wel vaker schipbreuken - begeleid door een hoog jongensstemmetje dat 'help! help! - oaaaaaaahhhhh!' roept en hoge golven die over de rand van het bad heenspatten. Dit keer was het kennelijk een heel erge, want zoon kwam halverwege kletsnat beneden om zijn zwembandjes vragen.

Er volgden nog twee natte broeken, er was een ongelukje met een kop lauwe thee wat een deel van de woonkamer en de tafel bespatte, en nog eentje met hete thee (die kreeg ik over me heen toen zoon een sjor aan mijn arm gaf), zoon gaf ergens in de middag nog even een ruk aan de sproeikraan waarmee we - onbemand -  een emmer aan het vullen waren en sproeide toen (ook al per ongeluk - zucht) heel - en dan bedoel ik ook echt heel - de keuken nat. Het droop tot in de kastjes.





Ach ja.... de lang niet gedweilde vloer heeft op veel plaatsen toch weer eens een goede beurt gehad, de keukenkastjes zijn ook allemaal weer afgenomen en wassen moeten we toch.

Zoon heb ik al zijn waterpartijtjes en - ongelukjes wel laten helpen opruimen. Ook hij was het water aan het einde van de dag wel zat.

Hopelijk houden we het vandaag droog!



Reacties

Populaire posts