Hoe ziet jouw vakantieplanning eruit?

Pré-vakantie was het hier een ongelofelijk drukke periode met extra werkdagen, een af en toe uitvallende gastouder, een overload aan extra activiteiten op school, twee verjaardagen en zo nog wat dingen. 

Met wat gegoochel zijn we de periode goed doorgekomen, maar tijd om te bloggen bleef er niet over. Ik mocht in mijn handjes knijpen als ik dagelijks anderhalf uur overhield voor mezelf / mezelf en de man. 

Gelukkig is de schoolvakantie sinds gisteren een feit. En hoewel er dan meer zoon is, is er ook minder stress van het brengen en halen en een overvol schoolprogramma. Ik werk minder, start eerder (want yeah, geen school!) en heb dan vervolgens ook op werkdagen de middagen vrij. 

Op de niet-werkdagen doen we 's morgens de moet-dingen en zijn we 's middags ook vrij. 

Het lijkt me heerlijk om elke middag te kunnen besteden aan leuke dingen met zoon en de man (hoewel die wel een aantal middagen zal moeten werken). 


Hoe ziet jouw vakantieplanning eruit?
Heb jij ook vaste momenten voor de dingen die moeten? 






Reacties

  1. Geniet maar fijn van de vakantie, na zo'n drukke periode.
    Hier is vakantie al een weekje oud en dochter gaat elke dag naar de kinderzomerspelen. Dat is in ons dorp elk jaar de eerste 3 weken van de zomervakantie. Kinderen 4-12 kunnen elke dag komen tussen 10.00 en 15,30. Ze zwemmen, spelen, sporten, doen theater en creatief en elke week is er een uitje. Gratis is het niet maar wel heel fijn voor haar want ze vind het ontzettend leuk. De ene dag breng en haal ik haar zelf, de andere dag brengt zoon haar en haal ik haar weer op (als hij zelf niet werkt). Met baas heb ik afgesproken dat ik even aangepast werk. Ik werk af en toe een uurtje op mijn vrije dag en thuis doe ik alvast mijn mail om aan mijn uren (25 per week) te komen. Alles gaat lekker een tandje rustiger. Door die werkuren heb ik tijd genoeg om nog lekker relaxed op te starten en in de middag oa te fietsen, badmintonnen met dochter of nog even naar het speelbos te gaan. Heerlijk. Ik heb de laatste 2 1/2 weken van de schoolvakantie vrij en dan gaan we naar Griekenland. We kunnen niet wachten.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kinderen hebben nu ook officieel vakantie. Zoonlief natuurlijk al vanaf half mei ivm examens en dochter eigenlijk ook al 1,5 week ivm proefwerkweek, maar vrijdag heeft ze haar rapport gekregen.
    Manlief heeft 2 x 2 weken vakantie omdat dit anders niet ging op het werk. Deze 1e 14 dagen zijn we thuis en maken op orde wat er nog ligt. Ook moeten de rolluikkappen gepoetst worden en was ik de ramen. Samen zijn we op 1 morgen klaar. Verder gaan we smiddags fietsen of met dochter op pad.
    Dan gaat manlief een week werken en ook nog oproepdienst en op vrijdagnacht 12 op 13 augustus vertrekken we naar Barcelona. Daar begint onze 14 daagse cruise over de Middellandse zee.
    Fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts