Een vakantiegevoel

Met al dat mooie weer kreeg ik dit weekeinde een ontzettende zin om te poetsen. Dat kwam mooi uit, want de afgelopen maand was ik niet veel verder gekomen dan het standaard wekelijkse rondje. En als je je huis alleen globaal bijhoud, dan vervuild het.

En dus zeemde ik alle ramen binnen en buiten op vrijdag en draaide ik een berg wassen op zaterdag en zondag. Beddengoed, de kussenhoezen van de kussentjes van de bank, badmatten en een ongelofelijke hoeveelheid t-shirtjes en broekjes van zoon - alles verdween in de wasmachine en was een paar uur na het uithangen alweer droog. Het leek hier wel een wasserette :-)

Bijna alles ligt weer schoon en droog in de kast en ik ben tevreden. Niet alleen over het poetsen, maar ook over het knusse samenzijn met man en kind.

Fijn een boekje lezen in het zonnetje, met zoon en al zijn plastic beesten een scheepsramp meemaken in het badje en genieten van de man zijn kookkunsten. Veel relaxter gaat het niet (hoewel die scheepsramp nogal nat en rumoerig was).

Ik zag alweer wat regenwolken in de weervoorspellingen, maar ik hoop toch zo dat ze het mis hebben....
Met dit weer krijg ik zelfs poetsend een fijn vakantiegevoel.


Waarvan krijg jij een vakantiegevoel?






Reacties

Populaire posts