Over yoga, zen en poep

Het is fijn om te merken dat de yoga heel goed doorwerkt op mijn humeur, energie en rug-en buikpijn. Zoon sliep gisterochtend lekker uit en ik deed een kwartiertje yoga. Aan het algehele zen-gevoel werd iets afgedaan, omdat zowel kind als ik zo ontspannen waren dat we voor geen meter opschoten. Zoon liep om kwart voor acht nog zwaaiend met zijn onderbroek door de kamer en toen had hij nog geen boterham achter zijn kiezen.

Het werd een fijn dagje met een relaxt gevoel, wat zelfs bleef toen zoon het 's middags nodig vond om heel de WC onder de poep te smeren met de wc-borstel. En dan bedoel ik ook echt héél de WC: pot, bril, deksel, vloer en spetters op de muren.
Want tja... moeders was aan het bellen en je moet wat (kennelijk).

In het kader van de natural consequenses werd ik dan wel niet boos (ik was ook niet boos - soms heb je dat), maar viel het leuke uitje naar de speeltuin wel in het water. Letterlijk: want als je met poep schildert dan moet je daarna namelijk in bad - óók als je daar geen zin in hebt. En moeders had geen tijd meer voor wat leuks, want die moest de wc poetsen.

Overigens geen idee of het expres was of dat het een uit de hand gelopen poging tot schoonmaken was. Met kleuters weet je het maar nooit. We hebben voor de zekerheid maar de afspraak gemaakt dat hij nog te klein is om de wc-borstel te gebruiken.

Ik douchte ook maar even na het poetsen, warmde wat restjes op voor het avondeten en stopte zoon twee keer in bed (want kennelijk kun je je hoofd heel hard aan de vensterbank stoten terwijl je in bed 'ligt') en vertrok vervolgens naar een lesje yoga.

Toch fijn om de dag relaxt te beginnen en te eindigen.

Hoe relaxt begin jij aan je dag?





Reacties

  1. Mwah, het wisselt. Op het moment heb ik moeite met opstaan. Ik ga altijd eerst even werken, en daarna hardlopen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts