declutteren, ontrommelen en opruimen

Soms is het goed om jezelf af en toe eens flink bij de kladden te grijpen en gewoon dingen te doen, in plaats van er alleen over te denken (of over te mopperen). 

Dit leidde hier deze week tot het voornemen om dagelijks een kwartiertje te declutteren / ontrommelen / op te ruimen (of hoe je het ook noemt). 

Omdat dit me soms de ene dag in het geheel niet lukt en ik de andere dag maar liefst drie kwartiertjes doe - wat ik beiden niet meer weet aan het einde van de week, waardoor de realiteit niet altijd strookt met de werkelijke actie - heb ik hiervoor een zeer vernuftig systeem bedacht. 

Als ik een kwartiertje ontrommel dan zet ik een streepje op de kalender onder het kopje 'declutteracties'.  Let wel: ik bedoel dus niet het dagelijkse opruimrondje, maar het opruimen van dingen, die je al lang niet meer ziet omdat ze al eeuwen rommelig zitten te wezen op die plek.

Het resultaat van twee kwartiertjes:
  • Een lege zijkant van de vaatwasser (hier zaten allemaal magnetische lettertjes op waar niemand wat mee deed)
  • Geen zooi meer bovenop de keukenkastjes (wat een ruimte!)
  • Een lege afzuigkap
  • Een opgeruimd broodbeleg kastje. 

Ik ben benieuwd of dit een systeem is wat vol te houden is. In ieder geval is het in de keuken een stuk opgeruimder en dát is erg fijn. 

Deze stijl (en opgeruimdheid) vind ik erg mooi
Het blijft me trouwens wel verbazen hoeveel 'onzichtbare' zooi je kunt verzamelen. 
En hoe snel je resultaat ziet als je juist díe spullen op gaat ruimen. 


Heb jij in je keuken veel nutteloze spullen staan?
En zo ja: wat dan? En vind je dat ergerlijk of juist gezellig?


Reacties

Populaire posts