De kracht van yoga

Vannacht had zoon een nachtmerrie, en toen ik bijna weer sliep nog eentje en later was er nog van alles. Het resultaat was dat het hele huishouden even voor vier uur wakker was en ik uit pure armoede uiteindelijk na vijven maar bij zoon in bed ben gaan liggen, zodat tenminste een deel van het gezin nog wat kon slapen (zoon en man dus...).

Misschien dat ik nog een uurtje heb geslapen (maximaal) en toen ging de wekker weer om 6.45 uur. Even twijfelde ik: woog een kwartiertje yoga op tegen nog een half uur blijven liggen?

Het antwoord is ja dus. Niet dat je na dit soort nachten wakkerder wordt van yoga, maar ik wordt er wel relaxter van en dat is toch fijn. Suf en relaxt is een veel prettiger staat van zijn dan suf en knorrig. Nog wat koffie erbij en het oogt net of je wakker bent.

Fit met yoga


Of het aan de yoga lag of aan mijn eigen relaxtheid (helpt altijd, maar niet altijd volledig ;-)), maar zoon was ook nog best redelijk te pruimen ondanks twee korte nachten.

Nou vanavond allemaal op tijd naar bed, duimen dat de boel doorslaapt en morgen (hopelijk) fit weer op.
Hoewel de man met de hamer bij mij vaak op dag twee komt...

Hoe kom jij de dag door als je een slaaptekort hebt?

Reacties

  1. Zoals je de nachtmerries van je zoon omschrijft lijkt t veel op nachtangsten. Google maar eens. Ik heb er ook eens een blog over geschreven. Succes ermee! Weet helaas wat t is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zou best kunnen dat het deels nachtangsten zijn. Gelukkig heeft hij dit maar met vlagen. En inmiddels weer fijn een nacht doorgeslapen!

      Verwijderen
  2. Nou, ik had toch echt gekozen voor dat halve uurtje langer blijven liggen. Helemaal na zo'n pittige nacht, phoe. Goed van je om dan toch yoga te doen.

    Jullie zoon heeft als adoptiekindje natuurlijk al veel meegemaakt in zijn jonge leventje. De verwerking daarvan zou heel goed in zijn slaap kunnen gebeuren en dat kan best beangstigend zijn. Gelukkig zijn jullie er voor hem.

    Sterkte!

    N.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, dat hij dingen verwerkt in zijn slaap dat weet ik wel zeker. En nachtmerries zijn bij kleine kinderen ook gewoon vaak heel eng en intens. Gelukkig sliepen we vannacht door. Dat scheelt weer.

      Verwijderen
  3. huh wat?? zie iemand iets??? De man met de hamer is hier al langs geweest vandaag. Twee pittige nachten gehad. Vandaag is zoonlief voor het eerst op schoolreis en dat heeft z'n weerslag op onze nachtrust (zelfs als papa mee is al begeleider). Wel goed dat je toch yoga hebt gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts