Stickers plakken

Iedereen kent wel de stickers met 'Baby on Board' die sommige mensen op hun auto plakken. De sticker die ik gisteren spotte is ook zoiets, maar dan anders. Waarschijnlijk is de sticker bedoeld als een soort grapje. 

Ik vond het echter een ronduit beledigende en discriminerende boodschap.

Echt heel naar om zoiets op je auto te plakken. 

Het is al erg genoeg dat er mensen zijn die anderen afrekenen of uitlachen omdat ze op een andere manier net iets buiten hun bekrompen normpjes vallen. Mensen die moeilijk praten, andere denkprocessen hebben (door bijvoorbeeld autisme, een licht verstandelijke beperking of wat ook), maar ook mensen die een bril dragen, er net even anders uitzien of dus een paar kilootjes meer hebben dan maatje 36.

Wat boeit dat in vredesnaam voor een ander?

Get a life zou ik zeggen en laat een ander in zijn waarde.
Wat mij betreft mag op zoiets nou een fikse boete komen.
Bah!


Heb jij stickers op je auto? Zo ja, welke?En wat vind jij van deze sticker?

Reacties

  1. walgelijk zo'n sticker. Heb zelfs jaren flink wat kilo's teveel gehad en ben nu op normaal gewicht (ruim 30 kg kwijt). Ik heb eigenlijk geen vervelende ervaringen gehad gelukkig maar. We leven in een echte afreken cultuur helaas.
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vreselijk die sticker :-(
    Wij hebben vroeger ook wel stickers op de auto gehad. Je moest vroeger een sticker op de auto hebben om te laten zien uit welk land je afkomstig was. Wij hadden naast de NL ook een FRL (Friesland) op de auto als trotse Friezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts