Over grasmaaimachines en genieten

De moestuintjes van AH komen hier goed op en ook in de tuin gebeurd er van alles. Hoewel niet alles even constructief ;-)

De grasmaaimachine stortte definitief in (het ding was al jaren over zijn houdbaarheidsdatum heen en hing van met touwtjes en tay-ribs aan elkaar). Ik zocht en vond in één avond een nieuwe (want geen zin in een ander houtje-touwtje ding). Het ding werd de volgende dag al bezorgd en gelijk gemonteerd en getest door de man. 

Grasmaaimachine

Wat een genot zeg, zo'n nieuwe grasmaaimachine die niet al het gras van achteren de lucht in schiet, maar alles fijn in een opvangzak deponeert. Met instelbare maaihoogte en weet ik wat allemaal voor snufjes :-)

Ik kocht er ook gelijk een grastrimmer bij, zodat de graskanten hopelijk ook beter bijgehouden zullen worden (die werd ook gelijk gebruikt) en ik plaatste een heg. 

De moestuintjes van Appie groeien ondertussen ook lustig door, alleen gaan de poezen steeds op het uitgeplante jonge grut liggen. Laten we zeggen dat wat hier echt opgroeit tot volwassen plant supersterk moet zijn. 

Ondertussen veegde de man gisteravond nog even het gazon, hing ik nog maar eens een wasje op en en aten we voor het eerst dit jaar buiten.


Het werken in de tuin vind ik niet altijd leuk, maar ik zou de tuin toch niet willen missen. 


Geniet jij van je tuin?





Reacties

  1. Heerlijk! Ik vind de tuin superfijn, maar beperk het werk liever tot een minimum. Ik heb daarom vooral gras, waar ik met zo'n zitmaaier overheen kan (moet ook wel, want het is iets van 3000 vierkante meter).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met 3000 meter gras is best veel ja... Zelfs met een zitmaaier lijkt dat maaien me een behoorlijke klus.

      Zou je bij je toekomstige huis ook zo'n grote tuin willen hebben?

      Verwijderen
  2. Net als jij ben ik niet zo dol op het werken in de tuin. Maar het is wel heerlijk om in te zitten inderdaad.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een tip om de poezen van de jonge plantjes te houden, zet tussen het jonge spul een paar plastic vorken met de steel in de aarde. Ik geloof niet dat ze van een spijkerbed houden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Plastic vorkjes heb ik niet, maar met stokjes kom ik denk ik ook een heel eind.

      Dank je wel voor de tip!

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts