Makkelijk een afspraak plannen met meerdere personen

Een afspraak plannen met meerdere personen

Ergens las ik dat het maken van een afspraak tussen meer dan twee personen vaak lastig is. Héél herkenbaar vond ik dat. Op mijn werk moet ik met regelmaat overleggen plannen met drie tot tien personen en ik kan melden dat alles wat buiten het plansysteem van het werk om gaat (of wat gepland moet worden met collega's die hun digitale agenda niet invullen - grr!) een regelrechte ramp is. 

Zo ook met het plannen van activiteiten met heel de familie. Met het groeien van de familie wordt het steeds lastiger om een dag te vinden waarop echt iedereen kan. En dat is zo jammer - want het is leuk om met zijn allen wat te gaan doen. 

Gelukkig blijken er oplossingen te zijn voor dit probleem: websites en apps waarmee je datums kunt prikken. 

Datum prikken via een website

Datumprikker is zo'n site. Je vult een omschrijving en een aantal data in en voert de mailadressen in van degenen die je uit wilt nodigen. De anderen kunnen aangeven wanneer ze wel en niet kunnen. Met enige mazzel is er ergens een dag dat iedereen (of zoveel mogelijk mensen) kunnen. Datumprikker is er overigens ook als app

Afspreken.nl werkt ongeveer op dezelfde manier. Het leuke aan deze site is dat je ook een kaart van google maps toe kunt voegen. Handig als je naar een onbekende locatie moet. 

Doodle is een site die buiten een gratis versie ook twee betaalde versies heeft. Alle versies hebben de handige optie om de afspraken gelijk in je agenda te laten zetten. Meerdere online agenda's (zoals die van google, outlook, office en Icloud) kunnen aan de planner gekoppeld worden. 

Apps om een datum te prikken

Met de loulou app die werkt in de whatsapp kun je goed kijken wanneer de meeste mensen kunnen. De app werkt namelijk als een soort poll in de whatsapp. Handig als je veel whatsappt en graag op die manier afspreekt. Het nadeel leek mij dat je niet kunt zien wie er wel of wie er niet kan. Naar wat ik begrijp zie je alleen aantallen. 

De gratis app WeekCalplanner is van Nederlandse bodem. Je omschrijft wat je gaat doen en waar, voegt optionele data en tijden toe en nodigt mensen uit voor de desbetreffende activiteit. Deze kunnen reageren een datum prikken via de gratis app of via de website van WeekCalPlanner. De app is er ook in het Nederlands. De website helaas alleen in het engels. 

En zoals ik hierboven al schreef is datumprikker er ook als app.

Hoe plan jij een afspraak met meerdere personen?
En loopt dat soepel, of juist niet?



Reacties

Populaire posts