Kledingbeurs

Maart was kennelijk echt een lastige maand om spaarzaam te zijn, want bijna elke blogger verhaalt over grote uitgaven en leeglopende rekeningen.

Ook hier werd er in maart flink geld uitgegeven - aan kleding wel te verstaan. 

Ik kocht het één en ander via marktplaats, racete langs de lidl en nam twee leggings (van 2 euro per stuk) en een hele fijne blouse mee (echt een hele fijne blouse, als in trek ik na het wassen onmiddellijk weer aan blouse). Vervolgens bezocht ik ook nog een kledingbeurs in een plaatselijke kerk.

Die kledingbeurs was oprecht een leuke aangelegenheid. Alle kleding zag er nog goed uit en de prijzen waren alleszins schappelijk (tussen de 0,50 en 10 euro - dat laatste voor colbertjes en jassen). Verder was het een gezellig gebeuren met vooral vrouwen ( en hier en daar een kind). Er werd gepast in de toiletten en commentaar gevraagd en gegeven op de uitgezochte kleding.

Setje kleding


Ik was na afloop 54 euro lichter en zo'n 20 items rijker.  Zoon kreeg een 'nieuwe' zomerjas en de rest was voor mij :-).

Volgens mij heb ik dit jaar in totaal nu zo'n 100 euro uitgegeven aan kleding voor mezelf. Dat is over het algemeen kleding, waarmee ik er netjes uit zie.

Dat mocht ook wel even, want sinds de komst van zoon schiet het winkelen voor mezelf er nogal bij in. Sommige kledingstukken raakten echt versleten en ik was het ook beu om mezelf steeds in dezelfde combinaties te zien. 

Als het goed is ben ik voor de komende seizoenen zo goed als klaar en kan ik meer variëren. 

Hoe zit jij in je kleding?




Reacties

  1. Oeh zo'n leggen van twee euro.... hoeveel zou degene die dat in elkaar gezet heeft eraan verdiend hebben, vraag ik me dan altijd af. (Terwijl ik bèst weet dat ook duurdere merken mensen uitbuiten....)

    Hoe ga jij daarmee om?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De leggings waren oorspronkelijk geen twee euro. Ze kwamen uit de 'hier moeten we echt vanaf'-bak.

      Meestal koop ik goede (en dus oorspronkelijk duurdere ) klleding tweedehands of in de uitverkoop. Maar ik vraag me echt af of een kledingmaker van merkkleding meer krijgt dan die van de Lidl, of dat de winsten bij de eerste gewoon groter zijn.

      Verwijderen
  2. Ik ben zo'n 18 kilo lichter dan vorig jaar zomer. Ga binnenkort voor een zomerjas kijken en wat zomerkleding. Meestal koop ik ineens wat meer en dan steeds wat bij. Dit jaar dus wel flink meer want niets past meer.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is veel zeg Nic! Een goede reden om jezelf in het nieuw te steken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij mij viel maart gelukkig wel mee wat betreft uitgaven. Die kledingbeurs klinkt heel gezellig. Fijn dat je zulke goede koopjes kon vinden!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed gescoord! Ik zit volgens mij goed in de kleding, ik moet het binnenkort echt eens gaan uitzoeken, maar de kast hangt echt bomvol, dus ik kan me niet voorstellen dat ik nog iets nodig heb, haha

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts