Inspiratie

Het schijnt dat inspiratie maar een klein deel is van het totaalresultaat. Het merendeel is gewoon noeste arbeid. 

Hoewel ik het daar op zich mee eens ben, loop ik nog wel eens tegen de knelpunten "kleuter" en werk aan.  Mijn meest flitsende ideeën en mijn beste energie om te schrijven vallen namelijk onder werktijd of onder de tijd dat zoon aanwezig (AANWEZIG!) is. 

Op de momenten dat de inspiratie op mijn neer regent moet ik dat gewoonlijk helaas laten gaan ( 's morgens rond een uur of tien - elf en 's avonds rond etenstijd - echt de meest onmogelijke tijd om iets voor jezelf te willen doen als moeder). 

Inspiratie
Even een zin, of idee in de telefoon typen lukt nog wel, maar het uitwerken van een blog moet echt op een ander moment. 

Helaas, want op die andere momenten dat het kan ben ik gewoon meer moe en dus minder slim. 
Conclusie: eigenlijk krijgen jullie gewoon de mindere helft van mijn briljante geest :-)

En gelukkig maar, want dat meer wakkere en slimme deel van mij heeft soms al genoeg moeite om zoon bij te benen. 


En zo blijft er evenwicht.


Waar haal jij je inspiratie vandaan?
En wat zijn jouw beste tijden om te creëren? 


Reacties

  1. Goed dat je het idee in ieder geval wel vastlegt. Dat doe ik ook altijd. Zo gaat de inspiratie in ieder geval niet verloren!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is wel zo. ALs ik het niet opschrijf ben ik het 's avonds ook echt weer vergeten. Hoe goed het idee ook was.

      Verwijderen
  2. Story of my life! Mijn gezinsleden zijn allen zeer AANWEZIG, ook (of juist) op de inspiratiemomenten.

    Ik gooi het sinds kort over een andere boeg: ik probeer nu op alle momenten waarop ik alleen thuis ben en het stil en rustig is die dingen te doen die mij energie geven en waarin ik mijn inspiratie kwijt kan. De andere (huishoudelijke) zaken doe ik nu veel meer waar zij bij zijn, dan kunnen ze me er nog bij helpen ook.

    N.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies hoe ik het hier doe. Poetsen gebeurt hier echt overdag in aanwezigheid (en liefst met behulp van ;-)) kleuter en eventueel de man.

      Verwijderen
  3. Ik haal inspiratie uit de alledaagse dingen en die komen altijd onverwacht. Ik maak gebruik van evernote en pinterest om mijn inspiratie op te slaan, anders ben ik het even later ook echt kwijt. Creëren doe ik het beste in de hele vroege ochtend in alle rust, als de dag eigenlijk nog niet eens begonnen is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn als je 's morgens vroeg gelijk aan de slag kunt. Lukt je dat ook?

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts